Besökare idag


söndag 26 september 2010

Utredningar tar längre tid än man kan ana, undrar varför, det kanske man borde utreda....?

Nu är det söndag kväll och skribenten har testat allt även under gårdagskvällen, för att vara säker på att det som intogs under fredagskvällen inte skulle hamna i dålig dager, lösningen blev att hälla det i en mager (skribenten), hur som helst så hade grannen G och skribenten jävligt roligt och avslutade "spärrölen" i går kväll med provsmakning av lite blandad bira, Rock ´n Roll och bastubad...!

Dagen har använts till att sanera skribentens och hälftens sovrum, som under balkongtaksbygget (långt ord) fick agera passage för transporter av verktyg, arbetare och material, vilket gjorde att rummet såg ut som närområdet runt vulkanen Etna vid sitt största kända utbrott 1669 (nu slapp ni googla på det), skribenten gör här en insats för att läsarna inte skall behöva dom sista minuterna av helgledigheten till att googla på vulkaner och annat, han är så omtänksam den här skribenten.......:-)

Jag har lovat en av mina trogna läsare att jag skulle förklara varför jag anser att Sveriges Riksdag och dess partier (förutom SD som är orsaken), bryter mot FN´s Mänskliga Rättigheter.....!
Så är nu gjort, vill man läsa detta, så har skribenten härunder länkat till detta, av det enkla skälet att ni som inte orkar bry er härmed tillåtes att slippa se förklaringen här till morgonfikat eller när ni nu läser.....?
Jag vill för undvikande av spekulationer påtala att jag inte sympatiserar det minsta med dom åsikter, som har främlingsfientliga inslag i SD´s valmanifest, jag röstade på alliansen och det står jag för fullt ut, men skäms å mitt partis vägnar, att vara så enfaldig, så att man tror att man kan få bort missnöjespartier genom att utestänga dom, är så in i helvete barnsligt och omdömeslöst så att t.o.m. Mullvaden rodnar....!

Rättvisa skall gälla alla i en demokrati....!

Nu kom jag av mig igen, jävla politik, jag skulle berätta vad jag och hälften har gjort efter saneringen, vi som skiter i alla teorier om CO2 och annat löst i påståendesvängen, vi tog bilen och åkte runt lite på kobben utan plan, som ett par "backpackers", fast vi har allt vi behöver bak i bilen, så vi är väl mer "skuffpackers" kan man säga......:-)

Till saken hör att vi åkte hemåt via Dalhem och stannade till i skogen, resultatet är nu att vi ska bli föräldrar, NÄ, JAG BARA SKOJAR MED ER, vad som hände är att nu är vi med Trattkantareller och Rödgul Trumpetsvamp så att det räcker och blir över, vi har nu efter en lättare (1/50 del) rensning, tryckt i oss Grädd och Baconstuvade Kantareller på Toast så att det pyser ur öronen, hälften ligger som en Anaconda i soffan och smälter sitt byte medan jag kände att jag måste fullgöra mitt anvar emot den del i mig som inte kan hålla tangentfingrarna i styr......!

Måndagen kommer att tvinga skribenten att lämna returer och tömma sista släpkärran med resterna från balkonguppdraget, framåt helgen kommer våra båtflyktingar till barn att försöka invandra till kobben, om än ock bara för att vara här i helgen, 2:an M fyller ju år i "kontober" och firar sig själv i helgen, för att sedan i nästa vecka lämna detta enkla EU-land och bege sig till Indianernas hemtrakter där hon kommer att stanna ett tag, fråga mig inte hur länge, hon har säkert sagt det men skribenten har selektivt hörande likväl som tänkande, så har hon nu lämnat information till mig om vistelsens längd, då har det raderats från min interna hårddisk och jag varken har eller vill ha backup, så jag är lycklig ändå och ser fram emot att träffa dom medan jag ännu kommer ihåg vad dom heter.......:-)

Det här får ni klara er på till morgonfikat, jag har sagt mitt och nu är jag nöjd, hoppas att ni också är det, Mullvaden hälsar och undrar om det finns folk därute i cyberspace som kan hjälpa honom att tömma kylskåpet mot delaktighet i ätbart......?

Sov Gott eller God Morgon, hur ni nu vill ha det......?

Grumpy (Svampbob) Old Man

3 kommentarer:

  1. Ja tack för en trevlig afton, vi fick ju dryfta både det ena och det anra, samt låta strupen sköljas av bira:-)G

    SvaraRadera
  2. Oh vilket piggelin inlägg..
    Vaknade till direkt fastän det är blecksvart på Södermalm. Blev glad för eran svampskörd. Har inte hunnit ut själv i skogen i helgen, men vet att dom sitter där och väntar. Kom på att jag smakat Trattkantarellsoppa. Testa du som är duktigare vid spisen än din Stadsvän. Lite matblogg kan det väl få bli ibland..
    Kram och ha en bra vecka../p
    Ps, bild på nya balkongen kommer snart eller?

    SvaraRadera
  3. Ohoj. Fick en smärre chock på hemköp när jag såg att de sålde torkade trattisar för 3000kr/kg. Fan det är ju sjukligt bra betalt, har ni mkt över så kan ni ju försöka sälja till rika storstadsbor. Det borde räcka med några veckors jobb/år för att man ska slippa jobba resten av året.

    Smart att lyfta ut den andra texten så att man inte kan kommentera på det. Hur som helst tycker jag du bara upprepar tidigare blogginlägg, jag efterlyste exempel.

    SvaraRadera