Besökare idag


torsdag 31 mars 2011

Visby den dag som är i nådens år 2011....:-)

Jag börjar med att tala om att jag har tröttnat på att leka Chattfarbror på min meddelandesida som verkar ha blivit mer av en tjatsida, debatten har nu kommit till den punkt att jag går ur alla former av debatter, det finns speciella sidor för detta, jag fortsätter dock att läsa era meddelanden....!

Gårdagens bravader kom aldrig på pränt, men vi (skribenten och Hälften) traglar på med målning och förgyllning av uterummet, Mullvaden fick sitt livs chock under förmiddagen när jag var hemma för att hämta lite bult, gossen D som jag har ett samarbete med var med hem och även hans hund "Leffe" som inte bryr sig ett spår om katter, feta eller tunna, som ni vet som har sett Mullvaden, så är han fet och ser ut som en tunna och dessutom hatar han hundar, när jag öppnade dörren mot gatan så tänkte Mullvaden kasta sig ut och hann 3 steg där han mötte Leffe, Mullvaden intog skepnaden av en Zeppelinare (farkost av Cigarrform som gick i pasagerartrafik strax före WWII, höll sig uppe med hjälp av Vätgas, livsfarliga...!) och tvärvände sen in i hallen, det var första gången skribenten insåg att kattskinnet gick att töja ytterligare, trodde i min enfald att han var så uttöjd som det gick.....:-)

Mot kvällen gick det knappt att få honom att gå ut, varje gång man öppnade dörren så såg han skeptisk ut, man kan förstå honom, skribenten vill inte heller ha skumma svarta herrar hängande utanför dörren, den svarta herren Leffe ansåg däremot att trädgården var hans i brist på stridssugen katt och valde att ta ett vårdopp i Karpdammen som har lika mycket is i sig som vatten för ögonblicket, snön börjar försvinna och skribenten häpnar än en gång över att fiskarna har överlevt i det istäcke som har legat över dammen sedan slutet på november....!

Dagens upplevelser har inskränkt sig till trapptillverkning och slutläggning av golv hos den gode piloten D och hans familj, kort dag som avslutades med att när jag packade in verktygen i Chevan, då ringde folktandvården och talade om att jag hade missat  min tid hos tandläkaren H.G., märkligt vad det är lätt att bli vanemänniska, jag blev inte ens förvånad, utan åkte förbi på hemvägen och gav folktandvården sin vanliga femhundring, folk som säger att det är kostsamt att gå till tandläkaren vet inte hur dyrt det är att INTE gå dit....:-) Undrar hur mycket det kommer att kosta när jag väl kommer dit, den som har elever får se, som skolfröken sa....:-)

Huset har inte eldats på tre dagar, så om jag inte skall få "däng" av Hälften, då får jag nog ta och släpa mig iväg från den här burken och tangenterna och hämta ved, klockan är 16.00 och Hälften kommer hem runt 20.00 efter att ha avverkat dom sista utvecklingssamtalen för den här veckan, vad hon tycker om dom samtalen behöver vi inte skriva om här, det är bättre om veden kommer upp ur källaren så att Mullvaden kan ta av sig pjäxorna och yllemössan....:-)

Katten spinner, Hälften slåss INTE, lyckades med uppvärmningen.....:-)

Så som vanligt, Sov Gott eller God Morgon efter behag och eget tycke....:-)

Grumpy (Som Förr) Old Man

1 kommentar:

  1. Johan,
    sluta förstöra bloggen för oss andra nu, din dumme jävel. Vem du nu än är, så kan du väl ta och lägga ner nu och återgå till ditt eget liv så vi andra kan få läsa "den här dåliga bloggen" i lugn och ro. Jag orkar inte längre.
    Förlorare.

    SvaraRadera