Besökare idag


måndag 28 mars 2011

Dagen då inget hände.....!

Skribenten hade bara tänkt använda en mindre del av dagen till att sortera kvitton från "Slottsförsäljningen" i Upplandsskogen, detta av skälet att det drar ihop sig till redovisning av vinsten för beskattning, debet och kredit skulle helst hamna nära varandra, detta visade sig vara en mer komplicerad historia än vad jag i min enfald tänkte i morse, kvittohögen som rörde inköp av material till renoveringen/ombyggnaden visade sig vara högre än Bob Marley när han var som högst....:-)

Skribenten sorterade kvitton fram till klockan var 14.30, sen började allvaret, för alla dessa småkvitton skulle sorteras månadsvis över en period på nästan 2 år som projektet har pågått, varje liten utgift skulle ju summeras för att utgifterna skall ju dras av mot inkomsten på försäljningen.....!

Skribenten är ännu inte klar, men det mesta har nu kommit i kronologisk ordning, detta kommer att ge vid hand att deklarationen kommer att gå hyfsat lätt, tja, lätt och lätt, men i alla fall slipper jag stressa med detta i sista minuten som annars är brukligt....:-)

Grannen G bjöd in mig på en aftonbira medan han lagade aftonmålet (Korv Stroganof), den var precis vad skribenten behövde för att få ordning i skallen, dock har jag inte tid att fortsätta i morgon eftersom jag har andra plikter att hantera under morgondagen, gossen D återvänder under natten till "kobben" efter att ha levererat en kompressor under helgen till Landskrona (vad ska dom med en sån till, är inte Skåningar uppblåsta så det räcker....?), tre platser finns att välja emellan: Vibble, Själsö eller Rute, vi får se vad det blir.....?

Eftersom jag knappt har varit utanför dörren idag, så har jag inte lyckats reta upp mig på något, om man nu bortser från den tiggande Mullvaden (som just nu av någon outgrundad anledning sover i fåtöljen), skribentens sociala liv har varit lika intressant som en skattegranskares under denna dag nådens år 2011, då fattar ni nog hur tråkigt den här dagen har förlöpt, men man får dom dagar man förtjänar så han som skulle hängas.....:-) Alla har vi våra utgifter i livet, men ibland undrar man om det inte vore snabbare att stå i hörnan med muggen i hand än att försöka "slita" ihop kapitalet som ändå försvinner till den sista i varje månad....?

Aftonens bloggsida räckte bara hit, konstigt att den inte räckte ända ner, hur som helst med det Sov Gott eller God Morgon, jag hör av mig i morgon så får vi se om det finns mer att förtälja, allt beror på om dagen leder till något vettigt.....?

Grumpy (Sorteraren) Old Man

P.S.
Hade skrivit klart för dagen och skulle bara kolla mailen innan kudden skulle få sitt, då hittade jag detta mail i inkorgen:

wow vilken dålig blogg har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Den dag som i dag är, eller den jag som i dag är.....":

Hej Classe!
Det här var faktiskt en riktigt dålig blogg.
Inget ont mot dig, jag förstår att den är viktig för dig och att dina nära och kära samt dina ca 30 besökare per dag uppskattar den, men lite kritik måste jag ge då den inte är något överlag intressant att läsa utan mest bara slöseri på bokstäver. Någon måste säga något konstruktivt, de flesta andra skriver bara saker som kommentarerna ovan: "Jag hoppas du inte ställt undan snöslungan" eller "När får vi se bilder på nya uterummet då", inget som känns relevant eller värt att diskutera. Känns mest som att bloggen handlar om vardagstristess samt att ni kallpratar om vädret.
Att t.ex. kalla sig själv "skribenten" och försöka hålla någon seriös ton i sina inlägg fungerar bara om innehållet är seriöst, eller handlar om något vettigt. Kan du inte skriva vardagligt och jordnära så det reflekterar att inläggen faktiskt bara handlar om att du äter mat eller handlar på stan eller något?
Efter flera inlägg lästa känns det bara som att du tuggar på samma sak dag ut och dag in, inget intressant. Allt verkar bara gå ut på att försöka ställa andra i dålig dager över småsaker, blåsa upp dem som en dålig skvallerblaska. Det här påminner mig mest om lokaltidningar som inte har något att skriva om men som dagligen måste kämpa ut rubriker.
Här är ett exempel på detta: http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/2009/07/puddingen-var-tackt-med-mogel.html . Bloggen är en exakt kopia, förutom att du försöker bli tagen på allvar och den länkade bloggen ställer inläggen i dagsljuset i skämtsamt syfte.
Jag vill gärna vara kritiskt mot idioter på stan som du försöker kommentera, men dina inlägg ställer oftast fram dig som en större idiot, det är som att du skjuter dig själv i foten så fort du rör tangentbordet.
Känns det inte som att du kan göra bloggen bättre eller göra något annat av ditt liv?
Hoppas du förbättrar din blogg så den blir läsbar.

MVH / Johan

Att för det första skriva ett anonymt mail, är så patetiskt så jag lider med dig....!
Min dator visar sidorna tillsammans med ett litet vitt kryss i en röd ruta i övre högra hörnet, den rutan funkar lite som på och avknappen på en TV, klickar man på den, då stängs sidan ner och du behöver inte läsa skiten, det är klurigt värre det här med  teknik, om du inte är nöjd med det du ser, så behöver du inte läsa, det existerar andra sidor på nätet som passar dig, om du letar vidare så kommer du nog upptäcka att din sida ligger någon annan stans än på min sida.....:-)
Om du tror att jag skulle anpassa min sida efter vad du önskar, då har du "skitit i det blå skåpet", så länge jag vill skriva kommer jag att göra det, oavsett vad du tycker och tänker, att du sen dessutom inte kan publicera ditt namn gör att dina åsikter knappast är värda att ta i beaktande, men det glädjer mig att du sen ändå vill ta mig seriöst, allt tyder mest på att du saknar även självritik och ett namn....:-)
Läs något annat och ge fan i och stör äldre människor på kvällstid....:-)

Grumpy (Classe Sjölin) Old Man

5 kommentarer:

  1. Tjenare Skribenten!!

    Och vad säger vi om småsinta människor som lägger sig i saker som dom inte ens förstår? Jag vill! verkligen se bilder på uterummet då jag vet att du och Hälften är ett utomordentligt radarpar när ni ska fixa till något. Tror vissa som läser din blogg och inte känner dig, är avunsjuka! Kram på er och ha en bra vecka! p

    SvaraRadera
  2. Trodde att var och en hade ett eget val vad man vill läsa och vad som tilltalar en i skrift. Men att bli förnedrad och kallad blind av Johan bara för att jag läser Classes blogg där går fan i mig gränsen. Vad du tycker o tänker om Classe får stå för dej men ge dig inte på mig som läsare.
    Mona

    SvaraRadera
  3. Ja jag säger då det. Att du Johan vill ödsla tid på att lägga ner så mycket energi på att skriva till Classe och hans läsare. Som kanske faktiskt inte har samma uppfattning som dig är för mig ofattbart. Hoppas att du har en egen blogg och berättar för oss hur vi hittar dit. För den är säkert oerhört positiv och läsvärd och vi kommer att både skratta och bli glada av den bloggen :)
    pia

    SvaraRadera
  4. Jadu. Jag brukar ju läsa din blogg för att skratta åt hur dryg du är, sådär ofattbart fel. Men nu efter ditt lugna "mothugg" mot Johan förstår jag hur dum du faktiskt är. Lite sådär ignorant mot din egen idioti och sociala inkompetens. Vadå "bara att trycka på krysset och sluta läsa"? Du skriver ju skit om andra människor hela tiden. Din blogg borde annonseras i Expressen så att alla får veta hur mycket ordbajs, med accent på bajs, du knappar ner på internet. Självklart har du rätt att uttrycka dig, men kan du inte göra det i en dagbok så att du inte matar allmänheten med en felaktig bild av normala människor? Att du kan råka vinkla en enda människas åsikt efter din ledsna livssyn är bara hemskt. Alla kan trycka på den röda knappen med ett vitt litet kryss i, men du förstår väll att folk läser först och stänger sen? Tycker du det är roligt att tonåringar läser dina inlägg och inspireras till att svära och se ned på människor? Kanske bara en enda tonåring, men det är fortfarande för mycket. Jag småskrattar av frustration när jag skriver det här, för det är så jobbigt att det finns sådana som du som man måste leva med. Även om jag stänger din blogg kommer jag behöva stå bredvid er i kön på ICA och lyssna när ni förstör dagen för kassören, råka läsa era singelspåriga inlägg i tidningen och tvingas interagera med er rent allmänt i livet. Visst förstår du att folk skrattar åt dig?

    SvaraRadera
  5. Jag gillar att Johan och Mattias är samma person!
    Jag tycker i alla fall att bloggen är både underhållande och välskriven. Dessutom vill jag ju läsa om dina vardagsbekymmer, eftersom jag är långt borta, liksom merparten av läsarna av bloggen.
    Så, Johan/Mattias kan ju helt enkelt bara ta och sluta läsa bloggen, om den nu är så dålig.
    Puss på dig pappa

    SvaraRadera