Besökare idag


torsdag 24 mars 2011

Norrmän är fan i mig korkade, skribenten trodde att det var en myt......:-)

Skribenten fick höra talas om en ung vacker flicka, som då givetvis är Svenska och arbetar i Norge, vissa av hennes arbetskamrater har satt i system att "tracka" henne bakom ryggen, alltsedan unionen upplöstes (Svensk-norska unionen (formellt Förenade konungarikena Sverige och Norge eller Sverige och Norge) var en statsrättslig förening mellan kungarikena Sverige och Norge under perioden 1814–1905), har detta folk haft komplex mot Sverige och allt Svenskt, som små jävla 5-åringar tar man ut sin "hämnd" för att man lider av sviterna av Tysk ockupation och att vara ett land som saknar kompetens inom dom flesta brancher, om inte Svenskar hade jobbat i landet, då hade hela skiten rasat samman, samtliga Svenskar som gör dyngjobben och övriga prestationer i Norge, ser också till att landet rullar.....! Så till det norska "sympatiska" arbetskamraterna som själva vet med sig att ni gör fel, säger skribenten bara: Vi vet att hon är eran raka motsats, Hon är vacker.....! Hon är duktig......! Hon är Svensk.....! Hon är smart.....! Skulle ni nu inte förstå vad jag menar här, så kommer jag inte klandra er för detta, jag förstår att ni inte är med helt i "matchen", men jag bjuder er på ert framtida straff för era elakheter redan här med en länk....:-)

Till dom det berör, texten säger allt om er....:-(

Till flickan säger jag bara, stå på dig, din värdighet är värd mer än vad dom någonsin kan komma i närheten av, deras sätt vittnar om underlägsenhet och avsaknad av viktiga hjärndelar, fördelen dom har är att inga skallskador kan medföra att vitala delar berörs (sådana saknas)....:-)

Skribenten som är en berest man har själv upplevt den Norska avundsjukan (barnsligt), för mig yttrade det sig genom att min Amerikanska bil belades med böter hur och var jag än parkerade i Oslo, fick min bil böter för att jag stod för nära en korsning, så kunde man ge sig fan på att det stod en Norsk liten skitbil framför, men den saknade böteslapp, i kvarteret där jag bodde fanns flera Svenska bilar och jag lärde mig ganska snart att så fort jag hade fått en bot, så gick jag en sväng runt kvarteret och kollade vilka bilar som var bötfällda, i 99% av fallen så var det Svenska bilar som hade fått lappar, att sen skribenten gav fan i att betala sina böter är en annan sak (kan berättas vid ett senare tillfälle hur jag krossade Oslos egna parkeringsregler genom att tolka felaktigheterna på ett sätt som fick dom själva att ge upp).....:-)

Men eftersom skribenten är en vis och klok man så har jag kommit fram till att ett land som informerar sina medborgare om att ena sidan av gatan har "ulike" nummer, när man genom att titta på tolv portar i rad på samma sida av gatan, ser att dom har numrerats enligt följande: 16, 9, 13, 22:A, 43, 9, 17:C, 1, 37:A, 4 o.s.v., kan dom inte se att det är olika nummer på portarna, hur fan ska dom då kunna se skylten....:-) Det landet måste ha en ledning som även dom anser att medborgarna är mer än lovligt korkade och själva vara i total avsaknad av normal logik, vidare försöker man ge sken av att landet är ett välfärdsland trots att gatorna är belamrade med tiggare och heroinister, "gatukontorets" arbetare på fältet i Oslo är så stolta över att dom har kommit på att man kan laga gator med asfalt, för att ingen skall missa detta faktum, så lagar man håll i kullerstegator med klumpar av asfalt som får en höjd som ligger ca. 15 centimeter över stenläggningen, snart kommer dom nog att "uppfinna" ångvälten där också.....:-)

Skribenten känner en stark empati med detta land som har lyckats och fortfarande lyckas bygga husen i Oslo så att dom lutar redan vid nyproduktion, att dom dessutom använder sig av ett elsystem som skrotades i Sverige i början på detta sekel, på grund av brandfaran, gör att endast Norrmän och inga andra kan bli förvånade över att vanligaste olyckorna i Norska bostäder är att dom brinner upp, inget annat land i Europa är så korkade så att dom använder fas på både nolla och fastråd, hörde dock talas om att Albanien el. dyl. är lika utvecklat och inovativt inom elsektorn....:-)

Stackars detta folk, skribenten börjar mer och mer att förstå att ni är frustrerade och känner er underlägsna alla andra folk, föds man med ryggsäck innehållande skidvalla och "turskor", samt äter "pinnekött" till Jul och anser att Sik är Guds gåva till matbordet, då har man rätt att vara lite korkad, vi förstår er.....:-)

Skribenten känner sig lite friskare rent fysiskt idag, dagen har rullat på med lagom mängd aktiviteter vad beträffar arbete, morgondagen erbjuder Gips, Golv och Listverk, men hellre det än Huvudvärk....!

Jag känner att mina krafter återvänder, bara en sån sak att jag kan ägna hela sidan (nästan) åt att reta upp mig på ett folk som inte vet bättre, redan detta tyder på att min normala livsvilja börjar återkomma....:-)

Till sist säger jag Sov Gott eller God Morgon, era grannar kommer bli överlyckliga när dom får läsa sin surt förvärvade morgontidning i morgon och kriminalpolisen kan stänga "fallen med dom stulna morgontidningarna", effektiv brottsbekämpning är att publicera bloggar....:-)

Grumpy (Brottsbekämparen) Old Man

P.S.
Inser i ett sent skede att länken inte kan hjälpa ett folk som inte ens kan använda ordet "bärs" utan att det blir fel, knappast heller klarar av att höra en text på Engelska (för Norsk information: Det är ett av världens mest spridda tungomål), men för eran skull så får ni texten på pränt, kanske kan ni stava er igenom den om ni hjälps åt....:-)

The Harder They Come

Well, they tell me of a pie up in the sky
Waiting for me when I die
But between the day you're born and when you die
You know, they never seem to hear even your cry

Chorus: (För Norge: Alla sjunger tillsammans)
So as sure as the sun will shine
I'm gonna get my share now what is mine
And then the harder they come
The harder they fall
One and all
The harder they come
The harder they fall
One and all

And the oppressors are trying to track me down
They're trying to drive me underground
And they think that they have got the battle won
I say, forgive them Lord, they know not what they've done

Chorus: (För Norge: Alla sjunger tillsammans, igen)

And I keep on fighting for the things I want
Though I know that when you're dead you can't
But I'd rather be a free man in my grave
Than living as a puppet or a slave (Norsk förklaring: "Stringedocka")

by Jimmy Cliff

Grumpy (Ironimästaren) Old Man

3 kommentarer:

  1. Pappa är bäst! Världens bästa pappa! Älskar dig..

    SvaraRadera
  2. Pappa är tokbäst, minst sagt! Och flickan också, för hon ÄR vacker, duktig och smart. Dessutom är hon min syster och det är ju det bästa av allt.
    Det märks att du mår bättre far, nu blev det lite mer action här igen ;)
    Puss o kram från Småland

    SvaraRadera
  3. Godmorgon kära Beskyddande bästa Classe..

    Fan vad arg jag blev! Dom ska fullständigt ge fan i den vackra, stolta svenska flickan som besitter både pondus och ödmjuk.

    Du är bäst Ettan K! Låt dom inte ens komma i närheten att rubba den känslan och vetskapen!
    Aktar dom sig inte så vet jag att Pappan gör ett studiebesök, vare sig du vill eller inte.

    Kram till er alla från ett soligt Bajenland ♥.

    SvaraRadera