Besökare idag


tisdag 8 mars 2011

Skribenten är helt slut och orkar inte befatta sig med tangenter....:-(



Har idag bestigit Mount Batman, nu tror ni att skribenten är helt vilsen i roten, där har ni helt rätt, jag har alltid varit lite konstig men faktum kvarstår att jag under dagen i Rute har varit på en vind som under sommartid härbärgerar ca. 75 Fladdermöss på vinden, huset tar in vatten vid båda skorstensanslutningarna, så skribenten fick vackert ta sig upp på en krypvind med en skumspruta för att hjälpligt täta runt skorstenarna tills plåtslagaren behagar sätta upp plåtstosor runt nämnda delar av huset....:-(

Hela vinden är full av högar med skit från dessa hängande Batman´s, snabbt uträknat vad jag har krypit runt i blir en jävulusisk massa "skit" skribenten som älskar statistik och siffror blev tvungen att Googla på "fladdermöss" och upptäkte att en Fladdermus sätter i sig ca. 70.000 myggor per dygn som sen åker ut bakvägen medan dom hänger och "sk.ter" (verkar mer forskningsseriöst att inte skriva ut dom fula orden i ett dokument som skall ge ett seriöst intryck), alltnog, snabb uträkning av det hela blir att taket lades om på ena sidan för 8 år sen kanske och då lades isoleringen ut på vinden, så siffrorna bör kalkyleras efter en 8-års period med en tänkt vistelse på vinden av 5 månaders tid av året (dom flyttar nämligen på hösten och kommer tillbaka på senvåren, lite beroende på temperaturen): 70.000 myggor x 75 stycken Batman x 150 dagar x 8 år....:-)

70.000 x 75 x 150 x 8 = 6.300.000.000, fattar ni nu att jag är helt slut efter att ha krälat runt i BERG efter sex miliarder tre hundra miljoner myggjävlar som har passerat från mun till "röv" på 75 äckliga flygande råttor, man kan bli sjuk för mindre....:-(

Så det blir ingen blogg idag, tiden har planerats till en "enklare" dusch på ca.2 timmar.....!

Sov Gott eller God Morgon gör som ni vill själva, jag hoppar i duschen, men innan jag beger mig dit, så kan jag bara rent spontant tänka hur det kommer att gå för dom boende i huset om Fladderkräken flyttar, sommarkvällar med myggbett, närmare bestämt sex miljoner trehundra tusen stycken om en promille av alla jä.la myggor sticker familjen, då föreligger nog risk att även familjen sticker....?

Grumpy (Träck) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar