Besökare idag


onsdag 2 mars 2011

Skribenten fick (köpte) en HD-box....:-(

Idag anlände paketet med HD-boxen (AD har jag redan...:-)) som skribenten hade väntat på i en vecka, lådan hämtades ut på ICA-Maxi, jag kan ge mej fan på att ICA-Jerry har varit med och konstruerat skiten, ett sånt jävla bakslag får man leta länge efter, allt av tidigare bra funktioner hade man tagit bort....:-(

Den gamla boxen hade funktioner för inställningar till allt, man kunde göra programlistor i all oändlighet, Disneylista för barnkanaler, Filmlista för kanaler med film, Grumpylista för kanaler som är lärorika o.s.v. i all oändlighet, en menyfunktion som fungerade utan krångel, men nu blev det bara skit av allt, visserligen kom det till 14 HD-kanaler men inget gick längre att sortera efter eget tycke och smak, samt att nu dök alla 287 kanaler upp i en kaotisk "ordning" helt och hållet sorterad efter distrubutörens idéer, vilket gjorde att t.ex. Kanal 6 inte sorterades in på plats 6, utan hamnade på plats 78 eller något sådant, skribenten har valt att inte ha utbudet med Canal +, eftersom dom bara sänder filmer som ingen (Jo, barnen, men dom bor inte här) vill se, med detta nya skit till låda så blev jag tvungen att blädra förbi skiten så fort jag skulle byta kanal, det gick att lägga upp en sorts favoritlista, men det gick inte att sortera dom i nummerordning, så ingen nytta var det med den skiten...:-( Varför den här bilden hamnade här, det vet jag inte, men kanske har den något samband, skulle ni komma på det så kan ni väl skriva en rad....:-)

Dessutom skulle dom ha 600 bagis inklusive frakt för skiten (jag lägger hellre dom pengarna på lite god bira, än en sån jävla "skitlåda"...!), skribenten blev som vanligt tokgalen och läste lusen av en stackare som förmodligen inte hade med detta att göra, men man skall välja sin arbetsplats med omsorg om man skall slippa höra på Grumpy, nu skall dom få tillbaka skiten igen och har lovat att skicka en returfraktsedel med vändande post, om den inte är här på fredag, då blir det en avhyvling till, den kommer dom i sådana fall att få lagom till fredagskaffet, det lovar jag.....:-)

Så nu slipper Hälften lära sig en ny fjärrkontroll, inget ont som inte har något gott med sig, just nu ser hon på TV, fast inte i HD-upplösning, men hon ser i alla fall nöjd ut med sin brutna arm....:-)

Boxen kom från Canal Digital, men om dom inte sköter sina kort snyggt nu så kommer dom att hamna på:

Soptunna utan återvinning....!

Skulle dom strula med denna retur, då kommer dom att hamna tillsammans med Johan "Jönsen" Eriksson och FelbandsBolaget och få namnet ScandalDigital, sedan kommer skribenten att bombardera företaget med länksidor tills dom ger upp, hoppas att det inte behöver bli så.....!

Annars är jag ganska glad, men var lite "kranker" i morse, så det blev en jävligt sen ankomst till Rute, vilket innebar att återkomsten till det enkla hemmet också blev sen, det ena leder till det andra, sa flickan som blev sjuk...:-)

Just nu försöker jag få ner adrenalinströmningen till behagliga 32 liter i minuten, kanske en kvällsWirre kan hjälpa till......?

Inte mycket till rolig läsning, men vissa dagar blir det så här när man är ett avdankat bokstavsbarn, men morgondagen kommer säkert att ha något trevligare i sitt "sköte", som flickan också sa....:-)

Sov Gott eller God Morgon på er kära läsare, jag drar mig värdigt tillbaka och återkommer i morgon afton.....!

Grumpy (AD/HD-mannen) Old Man

2 kommentarer:

  1. Så om jag förstått det rätt har du alltså köpt en produkt utan att över huvud taget kontrollera om den har de funktioner du efterfrågar? Tillåt mig mycket ödmjukt fråga hur du tänkte där?

    Att du sen tar ut din aggression mot de som har levererat det du har beställt, istället för på den som är ansvarig, (dvs du) låter visserligen likt dig, men inte mindre galet för det

    SvaraRadera
  2. Anfall är bästa försvar, skribenten utgick ifrån att hårdvaran hade fått ett extra tillägg i och med HD, inte ifrån att boxjäveln skulle vara nergraderad till tidigt 70-tal i övrigt, metoden att införskaffa förbättrade produkter utan större påseende har fungerat utmärk tills dags dato, jag pumpar på, allt löser sig så småningom....:-)
    Grumpy (Easyway) Old Man

    SvaraRadera