Besökare idag


torsdag 3 mars 2011

Nu är det kokta fläsket stekt...!


Nu har det hänt, skribenten har ingenting att klaga på, dagen har varit helt jävla fantastisk, jag körde upp till Rute i morse och inte en enda bil låg före mej på vägen, jag kunde dricka CocaCola och softröka i min idealhastighet (den är hemlig) dom enda kärringar som var på vägen var sådana som jag mötte, inget störde skribenten över huvud taget....:-)

Väl på plats i Rutekåken, så flöt allt min väg, konstigt nog var det bara det som jag trodde skulle ta längst tid, det som gick fortast, så går det med 33 års erfarenhet, den var inte värd ett skit, men allt jag tog i blev kanonbra, kunde åka hem redan klockan 14.00 eftersom dagens uppgifter var klara då....:-)

Hemma i det egna kället så kunde jag till och med knoppa en 1/2 timme på locket innan jag tog tag i uterummets sista ytskiktsarbete, inte en enda felsågning allt gick som på räls, dock blir man lite betänksam när detta inträffar, varför gick det så jävla bra just idag....?

För att återgå till normalskrift i denna blogg, i morgon blir det förmodligen en av dom sämsta dagarna sen Eldkvarn brann (31/10 1878 byggd 1805 på den plats där Stockholms Statshus står idag, troligen Sveriges mest berömda ångkvarn, verksamheten kunde dock fortsätta i begränsad omfattning efter branden, avvecklades dock 1906), filosofin i detta utspel ger vid hand att om jag nu surnar till i resten av bloggen, då kan det inte bli sämre än vad jag hade skrivit, utan måste bli bättre, ren jävla vinst med andra ord, blir lite som statistik som man kan flumma runt med beroende på hur den redovisas, exempel på detta kommer här:

Under det "kalla kriget" (1960-tal) så möttes forna Sovjetunionen och USA i en landskamp i friidrott, denna kamp vanns utav USA och i Amerikansk press slogs det på stort att man hade besegrat Sovjetunionen, men dom finurliga kommunisterna presenterade saken på ett för dom mer passande sätt i tidningen Pravda ( betyder sanningen, flummigt namn med tanke på att man förde sina medborgare bakom ljuset under så lång tid):
Landskamp har utövats mellan CCCP (Sovjetförkortning, som i USA skrevs USSR) och imperaliststaten USA, vår nation kom på en hedrande 2:a plats medan USA slutade näst sist.....!
Säga vad man vill, men det var nog första gången som man sa sanningen, om än dock, på ett sätt som passade ledningen i landet (Unionen)....!

Sådana här historier får ni lära er att leva med när skribenten inte har något att skriva/gnälla om, har vi lite tur i morgon så går i alla fall någonting åt helvete, då får jag lite att skriva om och känner att jag gör min blogginsats på rätt sätt....:-) Jag hoppas att ni är nöjda med att ni får lite fakta då och då, så att ni kan förkovra er i allmänbildningens ljuva värld som allt för sällan träder fram i detta enkla media...:-)

Å nu blir det reklamfilm, NÄ, det blir det inte, utan det är dags för aftonens avsked, dock utan tårar...:-) Sov Gott eller God Morgon på er vare sig ni sysslar med statistik eller inte.....!

Grumpy (Den Glade) Old Man

3 kommentarer:

  1. Du glömde!!
    På din positiva turdag, så såg Hammarby till att komma vidare till Semifinal i bandy genom att krossa Edsbyn i deras "kyrka"..
    Det finns en BajenGud ♥..
    kram och trevligt helg till dig och E..
    p

    SvaraRadera
  2. Antingen tränar Oskar till spöke, eller också håller han på fel lag....:-) Oddsen på att han håller på ett "sunklag" ger bara 1,1 i odds, skulle han hålla på rätt lag, då får ni 70 gånger insatt belopp...:-)

    SvaraRadera