Besökare idag


lördag 19 mars 2011

Ingen blogg kom under dagen, men nu är det kväll.....!

Kära läsare, nu har jag missat två inlägg denna veckan, den första fick ni en förklaring till härom dagen, den som missades i går berodde på att skribenten kände sig ganska kass redan på fredagens morgon, under dagen fick jag för mig att mitt magsår var i återtågande, men i natt kom förklaringen, skribenten hade åkt på en maginfluensa vilket förklarar att första symptomen kunde rulla förbi utan att jag var kunnig att relatera till den, förra gången jag råkade ut för en sådan var när 1:an K var runt ett år drygt, så jag har alltså förträngt minnet av symptomen i dryga 28 år, man glömmer fort....:-) Kände mig faktiskt lika usel som gubben på bilden ser ut, då hajjar ni att det var illa, dock är hans "kran" något rödare än skribentens och så har eländet pyamas, märkligt att klä på sig för att gå och lägga sig, men alla är vi olika, som igelkotten sa när han såg rotborsten....!

Dock är nu skribenten så pass återställd, så att planer fins att döda det sista av eländet med några "Gin&Tonic", överlever influensan det, då har den all rätt i världen att vara kvar, detta gör att denna löRdag blir helt legaliserad eftersom spriten i detta läge endast kan klassas som: Läkarsprit.....! Owiiii..:-)

Fredagen blev ändå en jobbardag, till undsättning för skribenten kom både husägaren och elektrikern M (inte Ekerö), tack vare denna "backup" så lyckades inte den eminente gossen D "köra skiten" ur skribenten, men vid närmare eftertanke så ordnade ju influensan saken (bokstavligt talat), kan gossen D och influensan vara i maskopi på något sätt, jag får forska vidare i den saken....:-)

Alltnog, jag har lyckats hämta material hos min bygghandlare och har även klarat av att riva bort samtliga golvsocklar längs uterummets väggar och därefter skumtätat alla springor, så morgondagen kommer att erbjuda tid för läggning av tre skikt frigolit och av ett nytt golv i mörk stavek samt nya socklar, detta skulle ju ha gjorts i dag, men över baciller och annat råder inte ens skribenten....:-)

Mullvaden, som inte har figurerat på den här sidan på länge hälsar att om ni har vägarna förbi, då kan ni ta med er lite mer mat, han tycker att personalen i detta enkla käll saknar all fason när det gäller doseringen av påfyllnadsnivån i hans (enligt honom) "ynkligt lilla" matskål, han förstår inte ens hur man kan tänka tanken att göra något annat än att fylla en "svältandes" katts mage....!

Nog om detta, jag ämnar nu gå och mixa dosen av läkarsprit och hoppas att ni får en bra kväll, kanske kommer jag att lägga ut ett inlägg till om idéerna rinner till under kvällen, vi får se....:-)

Grumpy (Kaggen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar