Besökare idag


tisdag 15 mars 2011

Skribenten, Leffe och D har återigen gjort en prestation utan dess like, my like....:-)

Så blev det då äntligen tiRsdag och skribenten har gjort sig förtjänt av en liten rackare, då pratar vi inte om Leffe, fast han är en rackare han också, idag fick jag svaret på frågan: Vad är han för sorts hund....? Svaret var lika solklart som vädret: Han är en många....? Korsning mellan Labrador, Newfoundland och Collie, märklig kille....! Skribenten sökte på blandras på Google, nu kanske ni fattar att det inte är skribenten det är fel på, bildförslagen är ganska skumma, det är INTE Leffe på bilden, det ser mer ut som en polishund....:-)

Jag skrev igår att jag trodde att D som hjälper mig att reda ut alla jobb som jag har överbokat var jämngammal med 2:an M, men skribenten som hajjar noll "kammade noll" denna gång, efter att ha frågat idag, så blev jag varse att pojken är född samma år som 1:an K, oavsett ålder, så är han en klippa att ha med sig, han tänker precis som skribenten (fast bara när det gäller bygga), detta har hela tiden varit det stora dilemmat med folk som jag har jobbat ihop med, att vi har tänkt olika och eftersom jag "alltid har rätt" så har det inte funkat så bra under längre tid, det är inte lätt att vara bäst i världen och dessutom så ödmjuk och timid som skribenten är känd för att vara....:-)


Nu brinner det i spisen igen, men våren måste vara på gång, för nu verkar det räcka med eldning varannan dag, detta glädjer den "ödmjuka" herren som författar detta till er ära, kunde det bara bli konstant rund 6-7 plusgrader, då skulle man kunna skära ner ännu mer på eldningen och kanske bara elda lite då och då i kakelugnen i stället, kombinationen: Yllefilt, Soffa och Kakelugn är outstanding (som bonus blir det då också lite varmare i ute/rökrummet), två av fem dagar är redan avverkade, nu återstår: Rute, Själsö och Vibble, sen är det helg igen....:-) Owiiiiiii....! Den här bilden kom fram när jag sökte på brasa, så ni får hålla tillgodo med hennes "brasa", det var inte heller mitt fel, jävla Google.....:-)

Skribenten längtar efter att åka någon stans, men det får vänta tills eldningssäsongen är över, vilket i realiteten innebär att det är cirka en månad kvar, idé som snurrar i skallen är några dygn på något finare hotell i London, en så kallad "upplevelseresa" med museer, pubar och afternoon the, utan några som helst förpliktelser, kanske kommer det att bli så (vadå, kanske, det är klart att det blir...!)

Jag känner dock en viss oro över att jag har blivit så snäll, jag kan fan i mig inte reta upp mig på någonting längre, fast gudarna ska veta att jag gör allt för att försöka, jag har hamnat i en sån svacka så att jag "nästan" klarar av att ha en kvinnlig chaufför framför mig i trafiken under en kortare stund....:-)

Ingen idiot skriver längre insändare i lokalpressen (Gotlands Allehanda), debatter pågår om biskopar och annat, det tycker skribenten är lika intressant som att se målarfärg torka, det vill säga: På en skala av tråkighet som graderas till 10, så får den debatten en 11:a....:-( Kan ingen hörsamma mitt rop på hjälp och leta upp något som ger mig möjlighet att spola vener och artärer med lite (400 liter, eller så..!) adrenalin, fortsätter detta, så måste det stå på min gravsten: Han dog av tristess och man kan undra vad han levde av....?

Skribenten är inte nerbruten, kanske ledbruten och samtidigt avbruten av TV-tittande i stora rummet samtidigt som det författas i lilla rummet, vad fattas författaren, kanske gror en tanke om senaste utspelet från IOGT-NTO som har anmält spritreklamen hos TV-kanaler som sänder från utlandet (verkar vara London i första hand), dom hävdar att reklamen är för lockande framställd, skribenten tycker att om man tillhör nykterhetsrörelsen och blir så påverkad av den reklamen så borde dom byta kanal, på fjärrkontrollen sitter det små knappar med siffror på, om man trycker på dom så ändras kanalen av sig själv, det är visst något tekniskt/elektroniskt som finns på "många" TV-apparater idag, kanske skulle han (skribenten) satsa på en liten aftonwhiskey för att avsluta sitt TV-tittande som just nu mest liknar TV-sittande utan mening.....?

Nä, ni får nog klara er själva i afton, för här råder tristess, kanske hade det varit roligare med triss i ess, men skribenten spelar inte poker, jag spelar hellre gramofon, hur som helst med den saken, God Natt eller God Morgon, jag hoppas att ni har det bra, för det har jag, fast det inte låter så....:-) Oj, vad det här blev långt, nu kommer jag säkert att få skällning av någon dam i fågelbranchen...:-)

Grumpy (Nykterheten Själv) Old Man

1 kommentar:

  1. Ja du kära granne, Du och jag har ju alltid jobbat bra ihop, (men så har du ju alltid fått rätt)
    Vi har ju snackat om att montera min kakelugn som ett projekt, men när jag såg bilden här i din blogg, så insåg jag att det skulle inte vara så dumt med en öppen brasa.
    Jag tar och knallar över nu och ser om du har kaffebryggarn laddad.
    \\ G

    SvaraRadera