Besökare idag


torsdag 10 mars 2011

Efterlyses: Nästan flygande katt, bortflugen på Östra Vi i Visby......!

Äntligen har en av dom största funderingarna genom tiderna fått sin naturliga förklaring, skribenten har i snart 13 år funderat på varför Mullvaden har käkat "så in i bomben" med mat, i kväll för bara en liten stund sedan fick jag förklaringen, till saken hör att just nu är det fan i mig sådan storm här på Gotland så att man ser ut som om man har kört nercabbat i 14 dagar och då har man bara varit ute och "softat i sig" ett lugnande bloss i uterummet, hade man fått gå utomhus och dra det blosset, då hade hela peruken och dess fäste lättat, överdelen på det enkla kället verkar fundera på om det också skall lyfta....:-) Skribenten hittar bara en bild på "kattkäk" från Kroatien och vill å det bestämdaste säga åt Kroatierna att inte försöka lansera produkten i Finland.....:-)

Tillbaka till lösningen på Mullvadens aptit, killen måste vara synsk, han har gått omkring och väntat i dryga 12 bast (jag tror att han ska fylla 13, men jag är inte säker och det är pinsamt att fråga Hälften...!) på att just denna storm skulle uppenbara sig, när skribenten fläker upp ytterdörren, då kommer en stormby och lyfter banne mig Mullvaden som är på väg ut, men hans vikt är perfekt anpassad till lyftkraften i vinden, så hans lyfthöjd är endast 1-2 millimeter innan han åter har fast mark under "sulan", här har han alltså gått i flera år och krasst kalkylerat på vindens lyftkraft för just denna stormiga afton och precis innan han går ut, så har han käkat lite grann torrfoder med sådan avvägning, så att han skulle slippa lätta, killen är fan i mig ett aerodynamiskt geni och hans beräkningar angående vädersituationen är en långtidsprognos av sådan omfattning så att SMHI bör skämmas......! Han borde ha spelat med Lille Storm i stället för att utmana Store Storm, men han skyr inga medel för att bevisa sina forskningsresultat...:-)

Nyss kom han in genom kattluckan, endast för att visa att hans beräkningar stämde till 100 %, skribenten får krypa till korset och säga: All heder åt en av Världens Ludnaste vetenskapsmän, undrar hur mycket han vet om den globala uppvärmningen.....?

Dagen har annars tillbringats på en övervåning på Själsö, skribenten (tillsammans med ägaren) hann nästan  exakt vad planen var innan dagen började, nytt sovloft skapas på hanbjälklaget på en övervåning med öppen planlösning, morgondagen skall tillbringas i Rute, där vi nu är inne på sluttampen, vilket gör att skribenten känner en viss form av lättnad av att inte behöva ta sig 5,5 mil enkel resa för att utföra dagsverken....:-) Här skulle det ha varit en bild på en "hanbjälke", men den fick strykas på grund av att denna blogg inte skulle hamna inför tinget....:-)

Jag börjar nog att så sakta genomgå min konvertering till Tibetansk Buddhistmunk, jag har inte haft ett sk.t att klaga på sedan Boerkriget (då avser jag det första Boerkriget, 1880-1881, även kallat Transvaalkriget, det andra Boerkriget var ju som bekant lite senare och mer långdraget, 1899-1902...!), så kanske är det nu mitt första steg mot det harmoniska livet som jag ska få uppleva med ett andligt lugn (låter otroligt, fast när fan blir gammal, då blir han ju religiös säger dom som vet....?)

Nä, här kan jag inte sitta och ljuga för er, jag har något mycket viktigare att göra, jag håller på och läser Rocky´s 17: album, den killen är helt outstanding och skribenten ser i honom den tvillingsjäl som jag kommer att behöva när jag väl kommer till Barda (tiden mellan detta liv och nästa...!) för mina 47 dagar i den fria viljans mellanstadium innan insteget i nästa liv....:-)



Så till sist på Stockholmsvis: Tjena, eller Sov Gott alternativt God Morgon på er läsare och obehöriga....:-)

Grumpy (Stormkattens Husse) Old Man

P.S.
Mullvaden har dolda talanger, just nu sover han med ett öga öppet, den snubben har bättre koll än man kan ana....:-)
Grumpy (Bevakad) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar