Besökare idag


tisdag 15 mars 2011

Två personer verkade vara intresserade av monumentala byggnadsverk....!

Gårdagens inlägg visade i alla fall att vissa delar av läsekretsen har insikt och förståelse för kulturhistoria, då avser skribenten på det byggnadstekniska planet, att jag skulle uppföra en kopia av ringmuren i skalenligt skick faller tyvärr på sin egen orimlighet, eftersom den då skulle behöva vara 34,4 meter för att nu få en kopia som håller ett jämnt skalmått, tomten är ju endast 30 meter lång, alltså skulle jag behöva göra en kopia av Norderport på gatan utanför och dårmed reta upp alla i grannskapet som saknar cabriolet, alla andra skulle nämligen fastna med sina fordon i "porten", dock skulle man kunna genomföra idén om man fick tillstånd att bedriva näringsversamhet med t.ex. korvförsäljning, ty alla som fastnar behöver ju föda, men med tanke på hur hårda Miljö och Hällsan är med tillståndsgivningen så skulle skribenten vara tvungen att kakla hela trädgården och jag har inte råd att investera i 1000 kvadratmeter kakel....! Typiskt att man skulle falla på myndighetsregler, men kanske kan jag bygga ett torn vid karpdammen....?

Dagen har inte erbjudit ett enda uppslag till bloggandet, så nu ligger (när man börjar bli äldre så orkar man inte sitta upp mer än korta stunder i stöten) jag här och våndas över att jag har så många tangenter att trycka på, men så lite att berätta....:-) Dock gör pressen på skribenten att det ändå måste skrivas något och därför fortsätter jag att trycka vilt på tangenterna i hopp om att hitta ett uppslag som ger mig möjlighet att rädda (?) eder heliga stund vid kaffekoppen, man kan ju inte svika varken er eller ett tangentbord som enkom har konstruerats för att tryckas på, med eller utan påtryckning, jag kommer att göra mitt bästa för att komma ner till botten på denna sida även om det verkar svårt just nu....!

En sak kan jag dock tala om och det är att jag idag fick hjälp av en yngre herre vid namn D, han är en mycket kompetent yngre herre (i ungenfär samma ålder som 2:an M), javist ja, vi får inte glömma att även Leffe var med, Leffe är en "svart herre" som tillbringade mesta delen av dagen sovandes i D:s arbetsbil, nu tror ni säkert att skribenten har någon form av rasistiska tankar om detta förfarande, men där tar ni fel, Leffe är nämligen så konstruerad, så att allt han ser är för honom en ny kudde, detta blev skribenten varse med besked när vi skulle åka och få lite förmiddagskaffe, bilen som hade plats för tre stycken i framsättet fungerade utmärkt till oss alla tre under ca. 3 minuter, sen somnade Leffe i skribentens knä och sov där tills vi kom till "fiket" då vaknade han till men var inte sugen på "fika" så han somnade om igen i bilen, han lyckades sova bort en halv arbetsdag utan att ens visa tillstymmelse till ånger, den svarta killen hade ingen som helst respekt för mig och D, utan körde bara på i sin egen stil, en till sådan kille och företaget är på ruinens brant innan veckan är till ända.....!

Detta var allt för idag, Sov Gott eller God Morgon, hoppas att era arbetskamrater är vakna under arbetstid, för att använda Leffe´s valspråk: Jobbe..? Naj, Sove....!

Skribenten (Kudden) Old Man

P.S.
Kom just på att jag inte berättade att Leffe är en jävligt stor kille, som man inte muckar med i onödan, dessutom är han jävligt långhårig, ja helt enkelt en jävligt "bitig" jycke.....! Jag ska ta ett kort på honom, så att ni får se.....!
D.S:

1 kommentar:

  1. Godmorning Visby..

    Trodde ett tag att Leffe hade skrynklat ihop din jacka eller något och dräglat på i bilen medans du slet hund. Hur går det med kära hälftens arm. Håller den nu när hon arbetar igen.. kram och hälsa så gott/p

    SvaraRadera