Besökare idag


måndag 21 mars 2011

Golv färdigt....:-)

Skribenten störtade sig hem och fick i det sista av golvet, Hälften har börjat bli återställd i högerarmen, ja, inte helt, men så pass att hon inte kunde motstå att börja måla väggar i uterummet, skribenten har sett att det har kliat i fingrarna på henne, så nu väntar vi med spänning på att den dåliga ryggen hon har skall visa sig....!

Dagen innebar en mindre prestation än vanligt, detta berodde på att gossen D skulle till ögonläkaren, skribenten fick äran att ta hand om Leffe vilket innebar att den stackars hunden som är van att sova i dubbelsätet i D:s stora skåpbil nu fick nergradera utrymmet till enkelsäte i skribentens Amerikanare, jag såg på Leffe att han inte gillade läget, när jag kom ut från macken (Shell) efter att ha betalt min tankning så hade redan Leffe planerat att kapa fordonet och dra, jävla tur att jag tog ur nyckeln ur bilen innan jag gick in och pröjsade "soppan", när jag kom ut satt Leffe redan bakom ratten och fingrade (tassade?) på tändningslåset....:-)

Gossen D ringde när vi var på macken, så vi drog ner direkt och hämtade honom vid lasarettet, men man kan ju undra hur det går till där nere, stället skryter ju om att det är rökfritt, men gossen såg ut som om han hade dragit i sig 100 "spliffar", han skylde på att dom hade droppat något i ögonen, Ja-ja, ursäkter kör alla med....:-)

Efter detta så tog sig skribenten hem, att golvet kom i här hemma gjorde att skribenten fick en "nytändning" (alltså med uterummet, tro nu inte något annat), golvet behöver nu socklar runt om och en jävla massa färg på väggarna, sen återstår nya konstrottingsoffor, en kristallkrona av mindre modell och lite dekorationer....:-)

Skribenten ligger nu i "bingen" och klottrar ner detta pergament för att ni ska få det senaste i skvallerväg, men ryggläge och laptop funkar inte så bra på en gammal gubbe som har lika bra syn som folk med vit käpp, så för att se tangenterna så måste jag vinkla skärmen så mycket så att jag får ljus på dom, detta betyder att jag inte ser vad jag skriver utan jag får leva på hoppet, jag har ju en "sjukhussäng" med fjärris, den hade varit klockren i detta läge, men den ockuperades av "Militanta Armbryterskor" (Hälften) för en månad sen, nu verkar det som om jag kommer att bli tvingad att lösa ut den mot ett "fursteligt gage" som det heter i visan om jag ska få tillbaka den......:-( Så just nu funkar jag lite som Mullvaden, jag flyttar runt i hemmets olika sängar och sover där det går (lite som att campa), men Mullvaden är ofta snabbare än skribenten, så jag får lura honom med extra mat, fortsätter det så här, då kommer han att växa till sig ordentligt till sommaren...:-)

Mer än detta får ni er inte till livs idag, ni får klara er på ett rungande Sov Gott (ni som får ligga i egen säng) eller kanske det är lämpligare med ett God Morgon.....?

Grumpy (Camparen) Old Man

1 kommentar:

  1. Men Clarre då...

    Är du sjuker igen. D-vitamin brist kanske. Då får du krya på dig! Det sjuka är att när du nu skrev om mullvaden så såg jag framför mig hur du och han (som blivit lika stor som en människa av allt foder) slogs om sängarna. En jättekatt ☺.
    Bra att Hälften fick ta över sängen!
    Kram/p

    SvaraRadera