Besökare idag


torsdag 17 mars 2011

Bloggen föll ifrån, allt beroende på att en 30-åring kör "skiten" ur en skribent....:-(



Morgonens blogg (torsdagen) blev aldrig skriven, av fullt förklarliga skäl så föll skribenten i koma under onsdagens kväll redan vid 17-tiden, uppvaknandet kom i morse vid 08.00 då skribenten väktes av Hälften som hade 2 väckarklockor på ringning, inte ens detta kunde väcka skribenten utan Hälften fick vråla att kaffet var upphällt, skribenten har inte sovit så tungt sen Skotten i Sarajevo (Skotten i Sarajevo avser de revolverskott med vilka serben Gavrilo Princip, på uppdrag av den serbiska nationalistiska organisationen Svarta Handen, dödade ärkehertigen och kronprinsen Franz Ferdinand av Österrike och hans hustru Sophie von Chotek den 28 juni 1914 i den bosniska huvudstaden Sarajevo. Händelsen utlöste den så kallade svarta veckan som följdes av utbrottet av första världskriget), allt detta beror på den unge herren som just nu hjälper mig att snickra.....! Figuren på bilden är tvärpigg i förhållande till den slutkörde författaren av denna skrift, men man kanske vänjer sig, dock har skribenten inga förhoppningar om detta för stunden....:-)

Skribenten som av naturen sedan 60-årsdagen har anpassat sitt arbetande till en för åldern passande mängd arbete tog med denna gosse D för att avlasta lite av den börda som skribenten så ödmjukt har lovat att utföra, kruxet är dock att gossen D verkar ha gett sig "fan" på att arbetet skall utföras i så rask följd som är möjligt (till och med snabbare), så nu kan skribenten inte ens ta sina behövliga rökpauser under dagen, varje gång jag tänker på rökpaus, då levereras reglar och skivor i dubbel hastighet och skribenten som gärna vill avsluta den påbörjade monteringen ser ingen annan utväg än att först sätta dit dom bitarna innan rökpausen, detta har nu blivit ett Moment 22 (I dagligt tal används uttrycket oftast om olika former av dödlägen i bland annat byråkrati, till exempel: "För att få ett jobb måste du ha erfarenhet, men för att få erfarenhet måste du ha ett jobb", eller "för att hitta mina glasögon behöver jag mina glasögon"), som gör att skribenten är helt kroknad till kvällen....! Bilden ger er en uppfattning om hur skribenten är tvungen att röka för att ens komma i närheten av det nikotin som skribentens kropp behöver för att hålla sig gående...!


Frågan är nu hur länge kommer den gamla skribenten att orka hålla detta tempo, jag ser fram emot stundande fredag som i normala fall bör vara på hantverkarmanér en kort och behaglig dag, gossen har dock ännu inte sagt vad han tycker om detta....?

I afton dök grannen G upp med 3 stycken Semlor av god kvalitet (Ture Sventon i egen hög person hade älskat dessa), dessa mulades in tillsammans med en balja kaffe och vi kostade på oss en liten "Snow Grouse" som avec, grannen G kommer att jobba hela helgen, skribenten föreslog att han skulle ta med gossen D till jobbet, detta skulle medföra att samtliga flygturer från Visby Airport skulle kunna ha varit Avgångna och Landade innan lunch under fredagen, skribenten skulle inte ens vara förvånad om alla veckans turer var avklarade innan söndag lunch...:-)


För att använda den berömda Uppsalbon Owe Thörnqvist versrad i Alptoppens Ros: Moralen i visan är kort och burdus, låt bli att på alptoppar bygga ditt hus (speciellt av 30-åringar), skribenten säger bara: Jävlar vilket tempo han har....:-)


Det är lika bra att ni får en länk till visan, annars kommer ni bara att tro att jag har ljugit ihop alltihopa, nu vet ni i alla fall att texten i visan var sanning, resten av det hela får ni tro på mitt ord....:-)


Bevismaterial om ni önskar.....!


Ber till sist om ursäkt för om jag har sabbat ert natt- eller morgonkaffe och önskar er riktigt ordentligt: SOV GOTT eller GOD MORGON, jag skriver, ni väljer.....!


Grumpy (Snickaren i Väggen?) Old Man

9 kommentarer:

  1. Godmorgon ☺..
    Tycker det låter som att den unge
    Herr´n är en frisk fläkt i din tillvaro.
    Även om du känner dig trött. Men det blir inte slarvigt nu då så "Arga snickarn" kommer dit?
    Lät mumsigt med semlorna.. Ha det så bra på Ön och trevlig, vilsam helg ☺.
    Kram/p

    SvaraRadera
  2. Vad menar du med det, "Arga Snickaren" är ju redan där.....:-) Trevlig helg på dig själv...!

    SvaraRadera
  3. Elektriker M kommer till din undsättning i dag...

    SvaraRadera
  4. Du får inte bli utbränd käre far! Men lite tempo har ingen dött av (möjligtvis någon, men ingen jag känner till). Nu är det dessutom helg, i alla fall för mig. Det tycker jag att jag förtjänar efter elva dagars jobb.
    Hoppas ni mår bra där hemma, saknar er jättemycket!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Förstår inte riktigt liknelsen till skotten i Sarajevo. Vem var det som sov så djupt just då?

    SvaraRadera
  6. Kära Oskar, ordvalet att jag inte har sovit så tungt sen "Skotten i Sarajevo" var endast för att ge er lite bildning medan ni smetar i er min text, jag kunde lika gärna ha skrivit: Inte sovit så tungt sen 1914, men valde att bjuda på en referens för att skapa kunskap i läsekretsen, detta har visat sig vara onödigt och det hade jag kunnat sluta med redan efter invasionen av Irak (Irakkriget (officiellt kallat Operation Iraqi Freedom av koalitionen) är en pågående militär kampanj i Irak, som började i och med invasionen av Irak den 20 mars 2003, vilken genomfördes av en koalition av länder där Storbritannien och framförallt USA spelade de största rollerna), jag får nog sluta med referenspunkter i detta forum....:-)

    SvaraRadera
  7. Jag antar att du menar det andra irakkriget. Det första, 1990, är ju allmänt känt som Operation Desert storm. Det är ju givetvis inga nyheter för dig, eller för majoriteten av läsektretsen, men jag känner ändå att jag vill påpeka detta.

    SvaraRadera
  8. Bra där Oskar, bildning behövs, jag är ju en krävande man så jag tycker "krig" skall vara lite "längre" än den lilla fjuttiga drabbningen, korrekt tidpunkt är fastställt till den 17:e Januari 1991 Operationen, Operation Ökenstorm, började den 17 januari 1991 med en flygoffensiv mot Irak med F-117 Nighthawk (Stealth-bombplan) för att förstöra Iraks radarnätverk. Sedan hände det lite mer under februari, totalt deltog 29 länder med trupp, vapen, stridsflyg och fartyg. USA svarade för den största truppstyrkan, sammanlagt ca. 500 000 man. Militärbefälhavaren för U.S. Central Command, general Norman Schwarzkopf, var de fredsframtvingande styrkornas befälhavare. Sveriges bidrag var ett fältsjukhus och 525 sjukvårdare, så lite "fjuttigt" var det trots allt....:-)
    Grumpy "Pedanten" Old Man

    SvaraRadera