Besökare idag


onsdag 30 mars 2011

Skribenten njuter till fullo, livet är jävligt mysigt....:-)

Efter gårdagens "läkarordination" släppte äntligen "Johans" instängda känslor och nu heter han "Mattias", skribenten ler i mjugg och förstår att han sökte uppmärksamhet, hela attityden har förändrats i hans sätt att uttrycka sig, hans senaste inlägg på min blogg från den 28:e Mars lyder som följande:

Mattias sa...

Jadu. Jag brukar ju läsa din blogg för att skratta åt hur dryg du är, sådär ofattbart fel. Men nu efter ditt lugna "mothugg" mot Johan förstår jag hur dum du faktiskt är. Lite sådär ignorant mot din egen idioti och sociala inkompetens. Vadå "bara att trycka på krysset och sluta läsa"? Du skriver ju skit om andra människor hela tiden. Din blogg borde annonseras i Expressen så att alla får veta hur mycket ordbajs, med accent på bajs, du knappar ner på internet. Självklart har du rätt att uttrycka dig, men kan du inte göra det i en dagbok så att du inte matar allmänheten med en felaktig bild av normala människor? Att du kan råka vinkla en enda människas åsikt efter din ledsna livssyn är bara hemskt. Alla kan trycka på den röda knappen med ett vitt litet kryss i, men du förstår väll att folk läser först och stänger sen? Tycker du det är roligt att tonåringar läser dina inlägg och inspireras till att svära och se ned på människor? Kanske bara en enda tonåring, men det är fortfarande för mycket. Jag småskrattar av frustration när jag skriver det här, för det är så jobbigt att det finns sådana som du som man måste leva med. Även om jag stänger din blogg kommer jag behöva stå bredvid er i kön på ICA och lyssna när ni förstör dagen för kassören, råka läsa era singelspåriga inlägg i tidningen och tvingas interagera med er rent allmänt i livet. Visst förstår du att folk skrattar åt dig?

30 mars 2011 01:11

sis™ sa...
Jag gillar att Johan och Mattias är samma person!
Jag tycker i alla fall att bloggen är både underhållande och välskriven. Dessutom vill jag ju läsa om dina vardagsbekymmer, eftersom jag är långt borta, liksom merparten av läsarna av bloggen.
Så, Johan/Mattias kan ju helt enkelt bara ta och sluta läsa bloggen, om den nu är så dålig.
Puss på dig pappa




30 mars 2011 17:53

Classe Sjölin sa...
Jag lider med folk som inte hajjar att livet skall vara "Grumpy but nice", vad beträffar min sociala inkompetens käre vän, så kan jag nog utan lögn påstå att min sociala kompetens ligger på en nivå som du inte kommer att uppnå ens om du blir 100 bast.....:-) Att försöka vara "besserwisser" utan att vara det med glimten i ögat visar bara att du knappast är kompetent att bedöma meningen med att lägga ut "verkligheten" inför publik, om du sen kallar dig Johan eller Mattias är för mig likgiltigt, jag tycker synd om dig, men jag tackar för att dina inlägg ger mig nya uppslag till min "bitterhet", you made my day, välkommen tillbaka med dina "goda råd" JAG NJUTER....:-)
Your´s forever....:-)


Hela språkbruket har förändrats, men det oroar mig att han tycker att jag svär......?

Jag har fan i mej aldrig så vitt jag vet kryddat mitt jävla språk med en enda förbannad satans svordom och jag tänker fan i mig inte börja med något sånt jävla skit nu heller.....:-)

Jag förstår att det ligger flera individer och gror i hans inre, frågan är bara vad dom andra heter, hans betende är så komplett så att skribenten känner att han skulle kunna vara en helt fiktiv person skapad av nämnda tangenttryckare, men verkligheten överträffar dikten som man säger......!

Han (Mattias/Johan) verkar ha ett förflutet i dagligvaruhandeln, men med tanke på skribentens rekomenderade medicinering (faran med
blandmissbruk) existerar inga större alkoholproblem eftersom skräcken i det dagliga livet verkar ligga på kassaköer hos ICA och inte hos Systembolaget, skribenten som är trogen kund hos Willy´s känner nu ett inre tvång att besöka ICA Maxi för att kanske där få träffa, eller i alla fall få en skymt av honom...:-)


Skribenten glädjs över att han vill beskydda ungdomar från ett felaktigt språkbruk, kanske skall samhället också ta bort våra "gubbar på bänken" eftersom alla "lättledda ungdomar" kommer att följa deras leverne, så jag tänker nu på ett modernare sätt och inser att om min blogg skulle läsas av hans "fiktiva" ungdomar så måste jag tala med dom på ett sätt som dom förstår, så till er unga säger jag bara:

- Å ja ba, sorry, åm ba liksom, hajjaru, inte ba så ba, skrev ba fel, å liksom, ska fixa de, ahhh....!

Hoppas att han/dom stannar här på sidan, så att jag kan få följa upp det hela och glädjas åt framstegen, det här är mer spännande än mitt framtida inträde i "Barda" inför återfödelsen till nästa liv....!

Hela den här historien ger skribenten vatten på kvarnen, vad det gäller skapandet av en "sekt" som skall "gynna" mänskligheten (fast mest mig), så härmed förklarar jag DBF (Demonernas BefrielseFront) skapad och aktiv, sök gärna medlemsskap, alla är Välkomna (utom dom riktigt unga, för dom förstår jag inte vad dom säger), samkväm kommer att hållas i Svenska Kyrkans lokaler.....:-)

Första bloggen har nu skrivits som inte berättar om vad jag sysslade med för trivaliteter under den dag som var, men va fan, det kan jag skriva om i morgon....!

Så som vanligt, Sov Gott eller God Morgon, ta hand om varandra och glöm inte att observera alla i kassakön....:-)

Grumpy (Sektledaren) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon Clarre..
    Saknar dina inlägg om din vardag! Tänker att när fienden infiltrerar så blir det lätt negativt. Ordet är fortfarande fritt men tråkigt när det finns vissa som har den negativa klangen och klanka ner i brist på annat i livet. Classe, du är faktiskt en av min mest positiva vänner med ett sting av sarkasm i din humor. Hälsa din rara hälft och glöm nu inte lägga in sillen till Påsk.. Kram/p

    SvaraRadera