Besökare idag


måndag 7 mars 2011

Skribenten fick ändan ur vagnen....!

Om vi bortser från det som jag inte fick gjort och focuserar på det som blev verkligheten av dagens insatser, då kan man i afton träda ut (eller är det in i ett uterum...?) i det som förmodligen har blivit ett av Visbys softaste ställe att hänga på under vår, höst och SOMMARKVÄLLAR (ni kanske har glömt vad det är för något, det har nästan skribenten gjort), när barnen nu kommer ner under sommaren så har dom ett eminent rum att köra förfesterna innan utgång, dessutom slipper dom reta upp sina "lättstötta" föräldrar och deras rökande kamrater (inget av våra barn röker, det ger plusspoäng under förutsättning att dom inte gnäller på mitt och Hälftens rökande) kan från och med nu delta i eventuella samkväm (ord som jag lärde mig när jag kom hit till kobben 1972) utan att behöva stå utanför och hosta, nu har man rätt att rökhosta inomhus.....:-)

Under eftermiddagen fick skribenten på ytskiktet med puts, nu återstår lite finjusteringar innan målning kan utföras och sedan skall det läggas nytt golv i uterummet, processen fortskrider och slutet närmar sig, tur det, för enligt filmen 2012, så kommer det totala slutet för jorden då och man vill ju gärna vara klar innan "deadline", dock får den globala uppvärmningen rappa på utav helvete om den skall hinna klart sin del av avtalet.....! Fast vår herre är väl som alla andra entreprenörer och tar hellre en förseningsavgift för brott mot tidsfristen för färdigställande, än att han tar in extra personal, han har ju inte en susning om vilka "jävlar" som kan söka det jobbet och det kan knappast bli tal om provanställning....:-)

Natten verkar bli varmare än tidigare, kanske funkar uppvärmningen utomhus ändå, inomhus funkar den definitivt, vedspisen i köket går glödröd för att värma ackumulatortanken på 1.800 pannor "vådis" i källaren, skribenten har även tänt kakelugnen för att Hälften skall ha det varmt i soffan medan detta författas, henne skall inget fattas, hon har föresten gjort sin första arbetsdag sedan det berömda armbrottet skedde, hon fick lön av kommunen som hade missat att anmäla sin del till Försäkringskassan, resultatet blev att Hälften inte ens fick ut hälften (prekär situation: Skribenten har Hälften, som inte ens har hälften, hur tänkte dom där...?), Kassa kassan kaserar hälftens halva utbetalning, men har lovat att bli bättre och bättra på Hälftens halva lön inom 30 arbetsdagar, Ja, inte fan hade skribenten räknat med 30 arbetsnätter...? Summa sumarum kan man nu fastställa att om ni planerar armbrott, då ska ni komma ihåg: Brott lönar sig inte (knappast arbete heller), ska man tjäna stålar i dessa tider, då bör man syssla med elförsäljning eller annan försäljning, gärna alkohol på Gotland, den verkar gå bra enligt statistik från Systembolaget, eller som drängen sa till pigan när han inte fick som han ville: Då ska du i alla fall ha en sup, för något varmt bör du ha i dig.....:-)

Jag har kommit på mig själv med att vara livsfarligt harmonisk på senare tid, inte en endaste jävel har fått svavelos av mig på senare tid, kan det vara så att Pepparkakorna jag fick av Ekeröligan har börjat göra verkan, troligen inte skribenten har aldrig haft förståelse för: Orsak och verkan....! Så eran morgonläsning eller om ni tjyvläser redan i kväll får klara sig utan "förfinad" kritik av skribentens omgivning och inte vågar jag lägga ut bilder som kan reta upp er, för då föreligger risk att jag hamnar på "5 trappor" som det hette förr i världen, det var på den tiden då framtiden såg mörkare ut (kan ha berott på att det oftast var till skymningen det hände), idag ser allt ljusare ut utom Malmö (så får man väl för f.n inte skriva), Nä, det är nog säkrast att jag släcker och går och lägger mig....:-)

Sov Gott eller God Morgon till alla utom den som skall göra 30 arbetsdagar med Hälftens papperssida, 1 st., på Försäkringskassan......:-)

Grumpy (Timid) Old Man

2 kommentarer:

  1. Morning ☺..
    Trodde du byggt ut erat uterökrum?
    Är jag helt ute och cyklar?
    Lägg gärna upp bilder är du snäll!
    Trevligt att höra att E åter är på banan!

    kram/p

    SvaraRadera
  2. Bilder kommer när projektet är färdigt, du är inte helt fel ute, jag stilar till det befintliga rökrummet, genom att få en vit putsad vägg med lite nicher och en öppen spis, vidare blir det ett nytt golv i mörk ek och nya rottingsoffor med plats för sommardrinkar och en inbyggd ljudanläggning för sommar-rock&roll, helt enkelt ett jävligt coolt ställe att "hänga" på....:-)

    SvaraRadera