Besökare idag


söndag 20 mars 2011

Söndagen försvann utan att skribenten hann med....!

Så har åter en dag i skribentens liv passerat utan att jag hann fatta vad som hände, men efter golvarbeten i uterummet, så satte sig skribenten  i soffan för att se ett avsnitt av "Morden i Midsomer" hur långt programmet är i realiteten kan jag inte uttala mig om, men att behöva se reklam var 10:onde minut retade upp skribenten så till den milda grad, skiten sänds av 8:an som är en Viasatkanal förmodligen Viasatanskanal, skribenten är jävligt glad att jag har Canal Digital som huvudleverantör, förståsigpåare hävdar att man kan koka kaffe i reklampausen, men om jag skulle göra det i varje reklamavbrott då kunde Colombia lägga ner "koksodlingen" och bli välfärdsstat bara på kaffeexport, 8:an platsar verkligen på skitstövel.se om någon, visserligen skall jag skita i det, men jag kan inte låta bli att reta upp mig på skiten.....:-(

Över till något roligare, idag var skribenten i bättre form än i löRdags och kunde därför få lite gjort i det så kallade uterummet, jag fick i två skikt (om lott) frigolit, halva ekgolvet och en ljusramp till fasadbelysningen på väggen, för varje grej som kommer på plats så inser skribenten att det rummet kommer att bli sommarens höjdarplats....:-) Fixar det sig, så kommer det att bli ett eminent ställe att förfesta på för dom stackars barnen i familjen under Juli månad, skribenten får också ett bra rum att dunka AC/DC med några bira under övrig tid, invigningen kommer nog att ske till Påskhelgen, kommer 1:an K, så blir det förmodligen någon "Bolli" eller dylikt som får inviga lokalen.....:-) Skribenten kommer att publicera bilder från underverket, för att på det viset låta läsekretsen få bli lite VIP när det gäller förhandstitt, Hälften jagar nu rottingmöbler i svart, med tillhörande vita kuddar, skribenten skall beställa glasbord i svart smide hos smeden, men är beroende av att veta hur sofforna ser ut innan designen på borden kan fastställas....!

Även Mullvaden verkar ha insett att vi går mot vår, aptiten växer för varje sekund, det går att skita i rabatterna och man kan kuta ut och in som man vill, skribebnten ser fram mot Påsken med förhoppningsvis fint väder och rikligt med god Påskmat, enligt bilden, så verkar det som mat är det enda som man bryr sig om i USA, så den "kroppen" får representera både Påskmatsfrosseri och Mullvadsmat....! Har man ingen självinsikt i främmande länder, eller är det så att man saknar karaktär i USA, visserligen säger dom att allt är stort i Texas, men skribenten trodde in att man avsåg arslen....?

Dagens blogg blir betydligt kortare än gårdagens, som dessutom blev två, skribenten hade hoppats på att ni skulle tycka något, men antingen skrev ni "tyst" eller också gav ni fan i att ens bry er, jag var ändå fullt upptagen i hemmet under dagen, så ni hade inte fått något svar i alla fall, en ny vecka står framför oss, så jag hoppas att ni inte behöver se den här skylten på grund av att min blogg blev för lång i nådens år 2011, så jag avslutar med det vanliga: Sov Gott eller God Morgon, endast ni kan avgöra vilket som är rätt, har ni kort med tid, så ska ni inte sitta här och läsa den här skiten annars kommer ni att få se skylten när ni är på väg till jobbet....:-) Så skynda er och läs färdigt och få i er sista skvätten av morgonkaffet, så ni kommer till jobbet i tid som omväxling....:-)

Skribenten önskar att ni tar er samman och om inte annat tar och tipsar mej om något som jag kan reta upp mig på under morgondagen, livet blir så mycket trevligare om man kan få vara lite småtjurig i sin enkla bostad, jag saknar mina adrenalinchocker och ni vill väl inte att jag ska leva i tristes, eller.....?

Grumpy (f.d. Sjukling) Old Man

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på Ön..

    Själv har jag en inspelninsbar disk från Com Hem. Så jag spolar bara förbi reklamen och slipper bli arg. Visserligen inte samma tid som programmet sänds men ändå..
    Påsk på ön.. lät inte helt fel ☺..
    Ha nu en bra vecka och kör försiktigt och lagligt!
    Kram/p

    SvaraRadera
  2. Hej Claes, kan det här vara något på Roxy fredag?

    Björn Persson Bluesband plays Bluesbreakers.
    1966 släppte John Mayall Blues Breakers sin legendariska bluesplatta John Mayall Blues Breakers with Eric Clapton. En platta som blivit stilbildande för gitarrbaserad blues. Björn Persson Bluesband har hittat mycket av sin inspiration från den plattan och har sedan 2006 vid ett flertal tillfällen spelat sin tolkning av plattan i sin helhet.
    Björn Person Bluesband består av:
    Björn Persson, gitarr och sång
    Örjan Klintberg, bas
    Tommy Broström, trummor
    Mikael Carlson, keyboard
    Jonas Granberg, sax
    Magnus Thorell, trumpet

    \\ grannen G

    SvaraRadera