Besökare idag


söndag 3 april 2011

Jag orkar inte se skiten längre....:-(

Jag har fått börja radera i kommentarerna, alla dessa långa utläggningar som kommer ifrån folk som inte gillar det jag skriver kommer inte längre att synas, jävligt tjatiga och samma innehåll med ändrad ordföljd, passar inte det jag skriver, då kan ni läsa något annat eller starta er egen blogg om ni nu tror att ni är så jävla intressanta.....?

Skälet till att inga bloggar har skrivits under helgen är att skribenten, Hälften och grannen G har jobbat för högtryck med att få upp räcket på vår nya balkong som nu även har blivit oljat och grundmålat, när ni kommer i sommar, då kan man sitta i aftonsolen och softa med drycker som passar.....:-)

Jag skrev härom dagen att jag var så glad att fiskarna hade överlevt under isen i dammen, det skulle jag inte ha skrivit, för i går på dagen så var grannen "lilla" M och tittade till firrarna och fick då se att en av dom silver/orangefärgade hade "tilltat" och transporterade sig sakta genom vattnet liggande på sidan, vi gjorde ett försök att visa empati mot stackaren och lät honom/henne få avsluta sitt jordeliv i 20-gradigt vatten inne i huset, så slapp den i alla fall dö i kylan utomhus....:-(

Gårdagen avslutades med att vi och grannen med dotter förkovrade oss på restaurang Lilla Elefanten, passade oss utmärkt eftersom ingen orkade laga mat efter jobbet, skribenten fick i sig en perfekt blandning av dryck och mådde som en prins......!

Fram mot midnatt dök elektrikern M upp med båten, hela kommande veckan kommer nu att bestå av arbete med att stomresa polisen K, elektrikern M och gossarna E och I´s blivande fritidshus, förhoppningsvis kommer vi att kunna resa takstolarna under senare delen av veckan.....:-)

Hälften gjorde en ny vurpa under dagen, men denna gång höll "tanten", dock återkom värken i högerarmen eftersom hon tog emot sig med den.....!

Nu kommer jag att kasta mig i bingen, jag utgår ifrån att sommarstugebyggaren kommer försöka "köra musten" ur skribenten dom kommande dagarna.....:-)

Så till sist, Sov Gott eller God Morgon om det passar bättre.....:-)

Grumpy (Balkongbyggaren) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon Clarre!

    Bra där att du rensar negativt skit. Behöver inte sådant just här då det finns överallt ändå. Men det spelar ingen roll för dom, de finner bara andra att klanka ner på.
    Blev orolig där med hälften. Hoppas det lägger sig! Ha en bra vecka nu och kul med Ekeröbornas "stuga". Kram på er Godingar/p

    SvaraRadera