Besökare idag


torsdag 21 april 2011

Slitet i trädgård och förbättringar på fastigheten fortgår.....!

Skulle kunna fylla den här sidan också om ytterligare en Taxiresa i STHLM från Solna till Östermalm, men avstår av det enkla skälet att den var lika uselt utförd av chaufören som den jag skrev om igår, så i stället väljer jag att berätta om dagens slit här i Visbys Beverly Hills, Hälften har nu kroknat av smärta efter att ha jobbat mer än hon skulle i trädgården, envishet straffar sig om man har ryggproblem....!

Skribenten däremot är en herre som kan dosera sina åtaganden på ett behagfullt sätt (betyder ordagrant: Han är en lat jävel....!), har använt dagen till att bygga om trappan från uterummet till trädgården så att alla steg har fått en gemensam steghöjd, det kunde jag ha gjort för 10 år sen, men vem fan har bråttom....?

Vidare har sotaren fått ett uppstigningsplan från balkongen till takstegen, poängen med detta är att när det inte används av svartklädda figurer, så kan det nyttjas som blommpidestal, den kunde jag ha byggt för 25 år sen, men vem fan har bråttom.....:-)

Just det jag har sålt ett flak öl till grannen också, tänkte först be om legitimation, men insåg att karln ser ut att ha rätt ålder inne och hans föräldrar har nog inga synpunkter på affären, eftersom jag vet att han fyller 93 år i år, legtvång i all ära, men någonstans får man göra undantag....:-) Är nog förbjudet att göra, men alla verkar bryta mot lagen, så jag skiter också i den...:-)

All ved i källaren är upphuggen och klar, staplad och undanlagd till hösten, vidare har det yttre uthyrningsrummet blivit tömt och skall nu bara slutstädas inför kommande säsong, gårdagen blev också en lyckad historia, eftersom den nya balkongdörren blev klar med paneler och ny glasruta, som dessutom blev kittad och därefter spacklad och grundad en andra gång, det går framåt även om det inte går särskilt fort, som flickan sa och rodnade......:-)


Förra året skrev jag om påsken så att det duger för ett par år till, så nu inskränker jag påskfirandet till att önska er en Trevlig sådan, just det, årets första kaffe och dessutom några bira har avnjutits i gassande solsken i trädgården och dessutom har Sillen blivit inlagd, nu är det bara att hoppas att inte skribenten också blir det, inlagd alltså....!

1:an K anländer under eftermiddagen och skall vara hos sina föräldrar några dagar under denna kyrkliga högtid, hur fan kan det vara en högtid när Tarzan blev uppspikad på plusset under den här tiden, också en märklig sak att karln blev naglad på en bestämd dag "som varierar år från år", någon jävel ljuger, jag kan bara inte komma på vem....?

Hur som helst med det, nu blir det reklamfilm, nä, det blir det inte men Sov Gott eller God Morgon blir det som vanligt, sköt om er och akta er för Bibeln, den bara ljuger...:-)

Grumpy (Kvastfri) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar