Besökare idag


söndag 24 april 2011

Ryska tavlor får skribenten att rysa....:-)

Gårdagens blogg uteblev på grund av Påskmiddag med grannarna och en förhandstitt hos Smågårde Auktion, Hälften, 1.an K och skribenten använde lördagsförmiddagen till att åka och få en förhandstitt på auktionsgods, skribenten föll blixtsanbbt för ett konstverk från S:t Petersburg, detta gav vid hand att vi var tvungna att bege oss till Tofta på söndagen med 1:an K som chaufför eftersom skribenten och grannen G med dotter (hon drack dock inte det som vi andra drack) och familjen inmundigade diverse drycker och en trerätters, vi anlände till auktionen i god tid och skribenten la sitt "skambud" på en "mackling" av en konstnär vid namn K.Miller fast med ryska bokstäver som jag inte ens kan skriva med mina tangenter......! Tavlan blev skribentens efter en budgivning som skribenten nästan tänkte ge upp, men med stöd av Hälften så slutade den till min fördel, för varje gång jag ser på tavlan, så känner jag att detta var ett "klipp".....:-) Att jag dessutom inte ens hann hem innan jag fick en förfrågan av en person om försäljning av tavlan ger mig "vatten på kvarnen"....:-)

Jag har ännu inte tagit tag i rengöringen av dammen, kanske kommer detta att bli av under måndagen, som förhoppningsvis inte kommer att skrivas måRndag, jag skall ringa grannen G´s dotter M under dagen i morgon och förhoppningsvis kommer hon att assistera mig med arbetet, så vi hoppas att morgondagens blogg kan redovisa en ren damm......?

Mer än detta får ni inte er till livs, ni får vara nöjda med det lilla....:-)

Men storsint som man är så önskar jag er alla en God Natt eller God morgon, jag kan tala om att jag har mailat både fakta och bild på tavlan till Bukowskis i STHLM och ser nu fram emot att få en enklare värdering på min nyinförskaffade "väggbeklädnad"....!

Grumpy (Konsthandlaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar