Besökare idag


onsdag 20 april 2011

Varför lovar man saker.....?

Skrev i gårdagens blogg att jag skulle redovisa detaljer om utsvävningarna i STHLM, kanske kan ni få några om ni läser hela bloggen, men jag lovar ingenting, men jag kan berätta för er att jag försöker verkligen att vara mångkulturell men efter två taxiresor i stra staden, så börjar jag känna en viss avsky mot folk som kör TAXI och inte ens bryr sig om att lära sig Svenska, jag kräver inte att dom skall kunna prata Svenska utan brytning men jag tycker fan i mig att det är en taxichauförs skyldighet att hitta tre kvarter fram från den plats som han tar upp kunder och han ska fan i mig inte kalla mig för xxxxx för att jag vägrar att betala för hans jävla inkompetens: Efter att "ligan" lämnade Erik´s Bakficka vid Djurgårdsbron så bestämde alla "rörliga" att dom skulle gå upp till Bishop Arms där vi "orörliga" skulle möta upp efter en taxiresa på 3 kvarter, skribenten, Hälften och 1:an K klev in i en Gul Taxi och talade om att vi skulle till nämnda Pub, idioten bakom ratten flinar upp sig och säger "inga problem", strax före Norrtull ber vi honom kolla hans framtida färdplan "han ferstår inte" utan lämnar över en GPS och ber oss skriva in "vart do fill", fel tänkt, 1:an K kliver ur först, sen Hälften och skribenten försöker reda ut saken genom att påtala att Grevturegatan kan vara en lagom adress att söka på, då skriver han Grive Tore, skribenten har inga extra synpunkter på hans sätt att söka, men om jag inte missminner mig så var han nog sportreporter när Stenmark åkte skidor och jag tror fan i mig att han hette Bengt Grive, men jag sa inget, jag gick också ur "brännaren" och han skrek rasistiska ord efter mig för att jag inte ville betala för transporten till 150 kvarter bort från den plats jag ville till, detta var resa nummer två samma dag som bara blev skit, den andra återkommer jag till i morgon...:-) Den här killen hade inte bara uppehållstillstånd, han hade även hjärnstillestånd, en del får alla tillstånd medan äldre knappt får stånd om dom inte betalar hyra för sådana på torget....:-)

Nu kan skribenten inte hålla sig, nu blir det vulgostory:
Bonden drog till staden för att hitta plats för lukrativ försäljning, men var osäker på om torgplats gick att få i sista minuten, dock hade han tur och telegraferade (dåtidens SMS) till frun:
- Skicka pigan med stora lökarna, jag har fått stånd på torget....!

Tack för kaffet, må ni Sova Gott eller avnjuta en God Morgon, skribenten återkommer under morgondagen och hela Påsken....:-)

Grumpy (Taxiåkaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar