Besökare idag


fredag 29 april 2011

Fredagen som vi skall glömma....:-(

Skribenten fick straffet idag för den borttappade bloggen, allt flöt bra till klockan 15.20, då var det dax för besiktning av den Amerikanska jobbarbilen, resan dit var som en dröm, åket har aldrig gått så jämnt och fint tills besiktningsmannen (The Killer) ansåg att bromsana bak tog ojämnt och stampade till, då brast hela skiten vänster fram och resten blev en parodi på Murphys makt över en lyckad fredag, efter 6 ytterligare påpekanden om skitsaker, så diskuterades det om jag ens skulle få köra hem bilen eller få körförbud på platsen, jag fick köra hem den......! Gick fortare än vanligt, svårt att stanna en bil "utan" bromsar, nu står den på gatan och väntar på att verkstaden skall öppna på måndag, en bilmekaniker kommer att tjäna fett, den saken är klar....:-)

Aftonen går nu i tecken av att styra av jobb på måndag förmiddag, med lite tur funkar det mesta som vanligt igen runt onsdag, Trevlig Helg kan ni ha, men min blir inte riktigt som jag hade planerat, men trots allt, så skall dammen rensas och fruktträden beskäras, så jag har att göra....:-) Loggan tillhör Trädgårdsdax.se dom får vara inspirationen i dessa usla tider, Nådens år 2011....!

Knappast "In the mood" för att skriva, så ni får läsa något annat, troligen återkommer jag i morgon med någonting lite mer positivt, annars får jag väl köpa ett (positiv) och börja veva.....:-(

God Natt eller God Morgon får ni ha i alla fall....!

Grumpy (Fotgängaren) Old Man

1 kommentar:

  1. illa illa. Dags att titta på ny bil, ej amerikansk?

    God helg

    SvaraRadera