Besökare idag


söndag 1 maj 2011

Ordningen skall återställas....!

Jag skrev om mitt elände med den Amerikanska bilen i fredags, nerverna har nu lugnats ner betydligt, skribenten som av födsel och ohejdad vana är en potentiell yxmördare behöver någon dag på sig, för att bli sitt vanliga "timida" jag igen, nu är bilen utkörd till verkstaden och problemen har blivit mekanikerns.....:-)Förhoppningsvis hinner jag ombesiktiga eländet innan nästa helg, men det är ingen idé att hoppas för mycket, besvikelserna har duggat tätt under denna helg, så vi återkommer om status i detta ärende senare när allt börjar bli klart, ytterligare en besvikelse är att jag ännu inte har fått svar om eventuellt värde på min ryska tavla från Bukowskis, antingen skiter dom i mig, eller också så har dom mycket att göra, Hälften har en annan kontakt på värderingssidan, så får jag inte svar denna vecka så byter vi bara värderare....:-)

Med bra flyt bör bilen vara återställd senast torsdag i kommande vecka, om detta överensstämmer med verkligheten kan vara en annan sak, men ni kommer att upptäcka i skriften på denna plats när ordningen är återställd, helgen har annars varit hyfsat bra för mig och Hälften, dock har vissa störningar dykt upp som smolk i "glädjebägaren", det första var att förhandsvisningen hos Smågårde Auktion inför kvalitetsauktionen visade sig innehålla endast tråkiga objekt, vidare ringde 3:an E och omtalade att hans plånbok var förkommen när han vaknade på lördagen som var dagen efter hans födelsedag, det måste ha varit ett bra kalas, för några timmar senare dök "pluskan" upp i en jacka som inte ens hade varit med på kvällen.....:-) På skribentens tid sa man om sådana kalas att filmen gick av, men det kanske man inte säger idag, kanske är termen "uppkoplingen bröts" mer relevant i dag.....?

Hälften anmälde oss till husvisning i Sproge under söndagen, detta besök blev en "rysare", skribenten som tyckte att Upplandsskogens hus var sunkigt innan renoveringen fick nu se ett riktigt "ras", den som köper det huset vi såg på i dag kommer att göra sitt livs misstag....:-(

2:an M skulle köpa lägenhet i Malmö, det sket sig på grund av att en Lett la ett överpris redan innan visningen som blev inställd, tur att inte flickan åkte ner till Malmö utan att kolla läget innan, mäklaren ställde in visningen några timmar innan sagda tid, "sunkmäklare" verkar vara en vanligare folktyp än man tror....:-(

1:an K var på Berns med lillebror under lördag/söndag (alltså natten, inte två dagar...!) Där blev hon bestulen på sin IPhone av ficktjyvar, så skribenten har använt en stor del av dagen till att försöka få ordning på spärrar och annat skit av telefonen och tillhörande SIM-kort, allt löste sig dock och hon kommer att få en ny telefon under kommande vecka, livet har inte varit till fördel för det Sjölinska imperiet, dock hann vi under eftermiddagens sena timmar städa ur dammen, så nu är i alla fall fiskarna glada och pigga, alltid något sa han som såg Åmål.....:-)

Lite läsning fick ni i alla fall till morgonkaffet, så nu säger jag bara Sov Gott eller God Morgon på er kamrater (bra fras på en Sossedag), hoppas att eder måndag blir bättre än min fredag och 1:an K´s lördagskväll....!

Grumpy (Fixaren) Old Man

2 kommentarer:

  1. Tack vare väldens bästa föräldrar så har det mesta ändå ordnat sig. Önskar att ni kunde hjälpa mig med det sista inte så lilla problemet med...
    Puss till er båda

    SvaraRadera
  2. Ring pappan, så kanske det går också...:-)

    SvaraRadera