Besökare idag


måndag 16 maj 2011

Long time since last time.....:-)

Nu har det gått en vecka sen sista inlägget och det känns som om det är dags att börja klottra igen, förra veckan blev en vecka som hade det goda med sig att all energi lades på arbete som genererade hyfsat med "stålar" och jag ser nu att alla mina utlägg börjar återkomma till "pappa" med råge....:-) Livet har börjat rulla som vanligt igen och det mesta av trädgårdsjobbet är nu avklarat, i alla fall det stora som har krävt mycket tid och trädgården blommar (även fruktträden), så nu finns det tid igen för filosofiskt klottrande....:-)

Vi var och såg på en kåk under lördagen (samma kåk som jag hade lämnat skambudet på förra veckan) eftersom säljaren inte tog vårat bud på 500 tkr, jag är glad att vi (Hälften, 2:an M, hennes älskade pojkvän V och skribenten) åkter ut och såg på eländet eftersom det visade sig vara mer ruckel än vad bilderna visade, dock valde vi att lägga ett bud på 400 tkr med tanke på att det förmodligen skulle kosta mer slantar och jobb än vad jag först hade trott, men det visade sig under den dag som i dag är att världen är full av folk som saknar begrepp och just nu ligger högsta budet på 725 tkr, så vi har helt lämnat det objektet och hittade under kvällen ett nytt som har utgångspriset på 700 tkr men är endast i behov av mindre kosmetiska inslag och väldigt lite byggnadsarbete, huset har dessutom legat ute under en tid och kan där igenom vara köpbart utan "kohandlande" med folk utan insikt i renoveringskostnader, även detta hus finns på södra delen av ön....:-) Huset med sakambudet var dessutom väldigt litet, men nu pratar vi större saker, som flickan sa och log.....:-)

Annars är allt som vanligt om man bortser från att Murphy la sig i leveransen av nya hörnsoffan till uterummet, så när den väl kom i onsdags, då fattades en hörndel som förhoppningsvis anländer till Visby under morgondagen (läs idag), detta medförde att det inte blev någon segercigarr tillsammans med mina helgbira, man får nästan aldrig som man vill, som pojken sa på fredagsnatten.....:-)

Annars har jag inte mycket att gnälla över, utan jag mjukstartar veckan med en snäll blogg, om det går som jag vill under morgondagen så kommer ni att få se en komplett soffa på bild här i morgon, skulle det inte gå min väg, då kommer morgondagens inlägg att vara jävligt surt.....:-(

Men hoppet är det sista som lämnar mig, så förlusten tas inte ut i förskott....:-)

Tills i morgon, Sov Gott eller God Morgon hoppas att eran dag blir bra och även min.....!

Grumpy (Väntan) Old Man

2 kommentarer:

  1. Men va fan, på ren svenska, ska du blogga en gång i veckan nu som en kärring...

    kram/p

    SvaraRadera
  2. Målar trädgårdsmöbler fixar lysen runt dammen klipper gräs och jobbar utav helvete för ögonblicket, massor av saker som just nu måste gå före, men bloggandet måste komma i andra hand förstunden, bättring är på gång....:-)
    Farbrorn

    SvaraRadera