Besökare idag


måndag 23 maj 2011

Försommaren kräver sina offer...:-)

Ett av dessa offer är bloggen som får lida för att jag har för mycket att pyssla med just nu i hemmet, i torsdags ringde snubben som skulle byta våran vattenmätare, jag förklarade att hela källaren är fylld med möbler och andra "fynd" som jag och Hälften har hittat på Loppisar och Auktioner men inte fan hjälpte det, han sa att han skulle höra av sig idag och man kunde ha ställt klockan efter honom, han ringde 08.00 och ville komma hit klockan 10.00 så jag fick kasta mig ner och börja flytta runt "stuff" av en mängd som hade fått en möbelhandlare att rygga tillbaka.....:-)

Jag skulle ha gjort det i helgen, men ett av barnens utemöbler kräver högkoncentration, så Hälften och jag jobbar med dessa för högtryck samtidigt som en igenväxande fiskdamm kräver modifiering och dyra investeringar....:-(

På tal om investeringar, så kan jag påtala för er som inte vet det att både jag och Hälften investerar i Tobaksindustrin och njuter av deras produkter med gott samvete, men nu såg jag att jakten på denna lilla folkgrupp som vi tillhör har tilltagit och att man nu planerar att jaga rökare som fortfarande vill avnjuta en cigg med tillhörande dryck, drycken verkar få vara kvar men inte tillbehöret, skribenten undrar i sitt stilla sinne om inte det vore bättre att lägga resurser på att få stopp på kriminalitet och våldsbrott i stället för att utöva hets mot folkgrupp (minoritet), ska vi tro på alla larmraporter om hur allt påverkar våran miljö, då måste vi också förbjuda hundar, som enligt dagens tidning förbrukar mer av jordens resurser än stadsjeepar, vilket jävla skitsnack, om tobaksrök nu är så jävla farligt så måste det innebära att alla rökare på ålderdomshemmen aldrig har varit där, eftersom dom borde ha dött ut innan dom uppnådde rätt ålder för inflyttning....?

Vad mig anbelangar, så kan dom skapa vilka jävla förbud dom vill och lägga samhällsresurser på detta, men vore det inte bättre att låta poliser och rättsmaskineriet försöka reda ut brott som drabbar den enskilde, dom kan fara åt helvete med sina jävla forskningsresultat som ändå alltid är manipulerade för att passa ändamålet, på 60-talet sa man att man kunde få Cancer av att äta Ostmacka i samband med Kaffedrickning och sötningsmedlet i Bostongurka var också livsfarligt, men nu funkar det med samtliga sockerfria "nyttoprodukter", skribenten är själv ett levande bevis på att båda forskningsresultaten är ren jävla humbug, vilka jävla lögnare, rövslickare åt forskningsbidragen är vad dom är....:-)

Jag får fan i mig börja "snorta koks", för det har i alla fall ingen kommit fram till att det skulle vara Cancerframkallande, nu blev jag så där jävla "lack" igen, så jag tappade tråden och glömde bort vad det var som jag skulle skriva om, så vill ni läsa något vettigt, då får ni fan i mig läsa tidningen, för här spys det galla för ögonblicket....!

Om jag nu ändå är på detta jävla humöret, så kan jag ju gnälla lite över trafiken som vanligt, om man nu prompt skall hålla 40 jävla kilometer på en vägsträcka där det inte finns ens en lus än mindre människor bara för att skyltjäveln säger det, är det då inte jävligt logiskt att hålla 70 knyck om det står så på nästa skylt, jag bara undrar, nu tror ni förstås att jag har torskat för fortkörning, men det kan ni fetglömma, ingen har ännu kommit på vad jag gör på vägarna....:-)

Nästa fråga gäller den markerade mittlinjen i vägen, har dom målat dit den för att man ska följa den så nära det går eller har 1.000.000 korkade bilister missuppfattat det hela, kanske vore det läge att måla linjen med Cancerframkallande färg så folk höll sig på högra sidan av "streetan"....?

Nä, jag blir så jävla trött....!

Södermalms Pärla undrade efter förra inlägget om jag skulle börja veckoblogga "som en annan jävla kärring", kanske har hon rätt, eftersom jag dessutom har lila arbetsbyxor och nu skriver för trdje veckan eller nåt sånt på en måndag, kanske blir bloggen mer återkommande nu när sakerna i hemmet börjar falla på plats, dessutom kommer snart turisterna, då kan man "svida" om det, lyckligare stunder närmar sig för en surgubbe med ämnestorka, Hepp på er.....!

Sov Gott eller God Morgon på er och kör som det står på skyltarna på sidan om mittlinjen....:-)

Grumpy (Äntligen Bitter Igen) Old Man

1 kommentar:

  1. Haha, vilket fantastiskt blogginlägg. Jag håller med om allt, och då kan det ju inte vara mer än rätt.
    Sitter och tittar på nya lägenheter jag. Nästa bloggpost skulle kanske handla om dumma människor som har för mycket pengar och för lite vett? I detta fall inom bostadsmarknaden då. Annars finns det ju ganska många att välja mellan.
    Nåväl, jag håller hoppet uppe och hoppas att min fiende inte får lån hos banken. Och får han det så hoppas jag att han:

    1. får leva i misär och rök-stank.
    2. får betala en halv miljon för att få lägenheten renoverad.
    3. går med förlust på hela affären.

    Men mest hoppas jag att han inte får ett lån. Ha!
    Vi ses imorrn =)
    Puss o kram

    SvaraRadera