Besökare idag


måndag 2 maj 2011

Hur fan tänker folk....?

Skribenten och Hälften var som tidigare sagt och tittade på en fastighet i Sproge, hela skiten var "bara sunkig", nu är skribenten orolig för den stackare som köper "skiten", utgångspriset var moderata 765 loppor, detta pris är för Gotlands del otroligt lågt, här i ligger faran, budar man på detta "skit" så vet man inget om fastigheter och bör inte köpa av mäklare, att han dessutom är knuten till Länsförsäkringars Fastighetsförmedling (som jag trodde var seriösa) gör detta ännu mer äckligt, skribenten fick "spelet" och har i afton förmedlat en enklare skrift till mäklaren ifråga, enligt följande:
Min fråga runt fastigheten Sproge Tjängdarve 221 handlar om, skyldigheten att som mäklare upplysa ev. spekulanter om att en allmän inventering av avlopp pågår på hela Gotland och att nämnda fastighet helt saknar möjligheter att få behålla nuvarande avloppssystem, vidare framgår inte av beskrivning av fastigheten att all elkonsumtion baserar sig på att nuvarande boende endast värmer fastigheten med ved och att övervåningens isolering är helt felaktigt utförd (all form av luftspalt saknas i yttertak) endast delar av ”vind” är isolerad, att sälja fastigheter med hänvisning till uppgifter från säljaren gör att förtroendet för mäklare minskar, för allas skull så rekommenderar jag (som byggare) att ni lägger ut besiktningarna på en entreprenör som inte hänvisar till ”okulärbesiktning” och dessutom säger i besiktningsformuläret att objektet är möblerat och därför endast är besiktigat till dom delar som är ytliga….? Inte seriöst, skulle vara kul att få ett svar av dig på detta…..:-)
Classe Sjölin
www.classe.nu
0705-220190 eller hem 0498-210190

Jag lämnar inte ut mäklarens namn av det enkla skäl att jag hoppas att han tänker till och säger och lovar att framtida försäkringar kommer från hans egna arbetsgivare, detta sätt att sälja skitkåkar till folk måste upphöra, varje mäklare borde känna ett ansvar inför dom objekt som han/hon saluför, annars har den här branschen blivit likvärdig med hästhandel på 50-talet och alla mäklare kan lägga till mellannamnet "Dimitri" eller skaffa sig extranamnet "Lindgren", dags för "experten" Timell att starta "Fuskmäklarna" som dessutom anlitar besiktningsmän med partiska förhållanden till mäklarens arbetsgivare, FY FAN, besiktningar utförs av opartiska besiktningsmän och framförallt av folk som orkar flytta på en möbel, ockulärbesiktning i detta fall kan endast jämnföras med "Mormor utan glasögon", vill någon se besiktningsformuläret, då har jag en kopia på det och skickar det gärna till er om ni vill, dessutom kan jag ge er en enkel besiktning efter vad jag såg på plats och redovisa svaren som jag fick av assistenten till mäklaren (han var inte ens där), jag skulle inte ens ha skrivit om det här, men jag ser att folk har gått in i budgivning på rucklet och känner empati med dom (förmodligen helt okunniga) som tänker köpa SKITEN.....:-(
Bilden blev utbytt eftersom den jag la ut först kunde uppfattas som störande.....:-)

Nog om detta, Sov Gott eller God Morgon till er som inte "budar", må gud vara med er (vilket han inte var med Bin Laden), fast han har det bra, han gick till sjöss, dom har lägre skatt.....:-)

Grumpy (Empatikalle) Old Man

2 kommentarer:

  1. Om jag inte minns fel så när vi pratade om just fuskbyggarna och då var din inställning typ : "de får skylla sig själva om de anlitar oseriösa byggare".

    Men allmänt håller jag med om att mäklare inte är något att lita på, de är ju mer säljare än något annat.

    Angående bilden är den så oseriös att den inte ens är värd att kommentera, kom med nått bättre

    SvaraRadera
  2. Tack Oskar för att jag fick lite medhåll, det är inte vanligt annars, jag följer ditt råd och byter ut bilden....:-)

    SvaraRadera