Besökare idag


torsdag 7 april 2011

Nästan arbetsfri dag....:-)

Dagens uppgifter har varit behagfulla, skribenten gillar behag, speciellt "fulla" sådana, hemmet har varit den effektivaste platsen idag, listning har pågått på gott och ont om man säger så, jag har satt golvsocklar, snyggat till glipor med latex för att Hälften skulle kunna måla, vilket hon också gjorde när hon återvände hem efter sitt slit med läraryrket, trots att hon har fruktat ont i både ett ben och den icke helt återställda armen, hon är så jävla envis, så det är ingen idé att försöka avstyra hennes målande.....:-)

Elektrikern från Ekerö (M) har som vanligt farit som en skottspole (vävarterm: Den lilla grejen som man har vävtråden på och kastar fram och tillbaka i varpen på vävstolen) med sitt bygge i Kattvik, han har föresten inte kommit hit ännu, då ska vi vara på det klara med att det redan är becksvart ute, han har haft en annan snickare på bygget idag, detta gillar skribenten, men jag skall åka ut till bygget i morgon, men vis av tidigare långa arbetsdagar, så väljer jag att ta egen bil i morgon eftersom det är fredag och dessa veckodagar skall av födsel och ohejdad vana vara "korta", men känner jag M rätt, då kommer inte han att vilja ha en kort fredag, han ser nog hellre att alla jobbar till mörkret kommer, men det kan han "fetglömma" så sant som att jag är över 60, jag kör hem när jag tröttnar.....:-)

Under aftonen har jag börjat "tulla" på lite bira och jag kan säga att det är mer i stil med vad jag önskar än pannlampsarbete i skogen på östra delen av kobben, Hälften som är en rekordelig kvinna har valt att anpassa aftonmålet i huset till M.s arbetstider, detta gillar inte skribenten, men vad hjälper det när jag inte kan styra över måltiderna, den som inte lagar maten skall bara hålla truten, så det gör jag....:-)

Gårdagen sög musten ur skribenten och hela hans lekamen, vilket medförde att bloggandet fick ställas åt sidan, jag tillbringade hela dagen på ett 45 gradigt tak med att få eländet tätt mot eventuella regnskurar, jag fick dock eminent hjälp med materialleveranserna av Whiskeyexperten R som langade upp det jag behövde, skyddet mot regnskurarna visade sig inte vara helt 100 eftersom många kom under monteringen, min 60-åriga kropp tillhör inte en Afrikansk Bergsget, även om jag nu fick den att bete sig så under onsdagen, men nu har klockan blivit 23.00 och jag skall kliva ur bingen om ca. 6 timmar, köket skall ännu städas (straffet för den som sitter still och väntar på att få maten serverad) och dessutom tänker jag dra en aftoncigg och en bira, så min tid vid tangenterna är slut för i afton....:-)

Jag önskar er en God Natt eller en riktigt God Morgon, om Ekerö inte tar död på mig, så kommer jag tillbaka på en internetsida nära dig i morgon kväll.....!

Grumpy (Bergsgeten) Old Man

2 kommentarer:

  1. Det är rätt, åk hem när du tröttnar. Det är väl så vi gör va, vi gör som vi vill och när vi vill (eller inte vill). Jag är glad att vara Sjölinare.
    Hoppas ni får en bra helg och jobba inte ihjäl er. Jag ska jobba till och med torsdag nu, så här blir det ingen vila.
    Puss o kram!

    SvaraRadera
  2. Trevlig Helg lilla dottern, papps gillar stolta Sjölinare, hälsa Vitori....:-)

    SvaraRadera