Besökare idag


onsdag 13 april 2011

Så var det klart i Rute för skribentens del....!

Dock är överskriften i denna dags blogg en sanning med modifikation, jag måste nämligen åka upp till Rute en gång till på tisdag i nästa vecka (städning av bygget skall göras innan ägaren dyker upp på onsdag), dessutom har jag saker att göra på en annan plats i samma socken, vi var nämligen och bytte en ytterdörr där i eftermiddags och det saknas lite detaljer innan det är helt färdigställt, bland annat har vi kvar att sätta upp två hängrännor i trä som skall vila på smidda metallkrokar, dessa rännor är tillverkade av trä och blev tjärstrukna idag, i morgon beställs krokarna av smeden, hoppas att han kommer att få dom färdiga till tisdag.....?

Detta var inte det som jag skulle berätta i dagens blogg, men jag är expert på att komma ifrån grundidén när jag börjar skriva, saken är den att jag och Hälften kommer att åka på serviceresa till två av avkommorna nu i helgen, vi letade hotell och hittade flera bra sådana, skribenten hade planer på något saftigare i STHLM´s innerstad, men Hälften som är en praktisk qvinna tvingade skribenten att boka ett hotell "i fiendeland" med hänvisning till att jag ju måste kakla 3:an E´s kök och inte skall behöva irra runt i staden med verktyg i bilen, så för första gången (kanske också sista) kommer skribenten att bo i Solna (Brrrrr....!), detta eftersom gossen våran ju bor i Sundbyberg, vi fick ett erbjudande att låna Södermalms Pärlas säng, men att tvinga ut henne ur sin säng var aldrig på tal, men hon är snäll den där damen....:-)

Under tiden vi kommer att vara i "stora staden" så kommer grannen G och hans snälla dotter M att alternera mellan sin och våran bostad, allt för att inte huset skall stå tomt, visserligen kommer Mullvaden att vara kvar, men han är inte särskilt pålitlig när det kommer till att stoppa tjyvar, öppnar dom bara portionspåsar med mat åt honom så kan dom plocka det dom vill, mullvaden har alltid ansett att allt i huset som inte är ätbart lika gärna kan tas bort....!

Han tror säkert att det nu blir fritt fram för FF och ett luxuöst leverne, men han vet inte om (ännu) att grannens dotter M kommer att sätta honom på hårdare diet än vad skribenten lyckas med, jag är nämligen en äldre herre som hellre ger honom mat än hör honom gnälla vilket han också är fullt medveten om....:-(

Så nu avslutar jag hastigt med ett rungande God Natt eller God Morgon, ta väl vara på er där ni är....!

Grumpy (Hotellgästen) Old Man

4 kommentarer:

  1. Godmorgon.. Bättre att tvinga ut en tant i Bajenland ur sin säng, än att bo i Tattarland ☺. Låter logiskt och genomtänkt av Hälften att bo nära "jobbet". Dom stjäl som korpar där så sov med verktygen under kudden. Vi kanske hörs i helgen men det låter tajt för er två.. Kram och ha det gott..

    SvaraRadera
  2. Solna alltså, jag vet inte riktigt... Jag känner mig dessutom lite bortglömd inför helgen, men det är nog självförvållat. Jag tar igen det i sommar!
    Hoppas ni får en underbar helg, så ska jag ha detsamma i ett annat Tattarland ;)
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jag knyter an lite till tidigare inlägg och ställer en fråga: Hur kommer det sig att hantverkare så ofta har med sig fel prylar? Antingen de har glömt saker, beställt fel, fått fel, osv.

    Sen måste hantverkarna försvinna iväg några timmar för att få tag på rätt prylar, sen blir det ändå lunch och sen åker de ändå hem. Detta är det största problemet med hantverkare enligt mig.


    En gris, en ko, en solna-bo!

    SvaraRadera
  4. Satan Oskar har kommit på oss, han måste dö.....:-)

    SvaraRadera