Besökare idag


torsdag 1 april 2010

Tjenare, tjärringar, tjejjer, tjetjenier och alla mina tjänare....


Årets störst resedag har kommit, det vill säga kvastfolket har mullrat igång sina transportmedel.....
En liten VARNING utfärdas till dom mobilpratande trafikfarorna, lättare regn väntas över södra Sverige, vilket medför att det kan bli halt i kurvorna....
Så lämplig klädsel torde vara: Hjälm, dubbhäck och kattsand....
Kom ihåg att vara nykter på kvasten...


I arla morgonstund så utsätts man för alla former av s.k. Aprilskämt, vilket i dom flesta fall endast är pinsamt....:-)


Jag godtar dom flesta, men att gå in på sitt bankonto så här dags och se bedrövelsen torde vara att gå lite väl långt när det gäller att skämta med någon....:-)
Jag får ta upp det med banken efter helgen!


Mullvaden har varit ute i natt, så han har terrat familjen i ca. 1 1/2 timme nu med sin feta buk som tydligen behövde full tank efter att ha varit igång under natten.



Det är jävligt märkligt att katten drar mer bränsle än min törstiga Chevrolet...
Jag undrar vad dom har satt in för motor i odjuret, visserligen verkar han ha lägre tomgång än "Astron" men när han "drar på" så existerar ingen botten och han lämnar större högar av avgaser än Chevan....:-(

Det var skitsnack på hög nivå, nu till något helt annat:
Skribenten som kommer att vara hemma under dagen har fått i uppgift av sin Sambo att ta bort allt skräp som finns i huset och se till att det åker till tippen...
Eftersom damer kan vara lite svåra att förstå, så kanske hon lite underfundigt där menade att jag borde flytta, vad vet jag.....?

Hur som helst ska det bli sol senare i dag, så skribenten och 1:an ska tillsammans med 1:ans moder åka och titta på ett torp i Fårösund i dag, varför kan inte mina barn gå och handla vanliga grejer som andras barn, utan måste köpa så stora grejer så att man inte kan få ner dom i plastkassar....?

Det var lite skitsnack på morgonen, men ni får väl "kvasta" vidare så gör jag det också..:-)
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar