Besökare idag


måndag 19 april 2010

Besiktningstid på Borgholm.....?

Skribenten vaknade i morse och insåg att nu var goda råd dyra, här gällde det att trolla fram nya svålar (dubbdäcken måste ju av) till Chevan, samt få fram en besiktningstid i rödrappet och styra upp arbetssituationen......


Börjar med att ringa en mycket god vän på Good Year: Mobilsvar, talar in ett meddelande..... Ringer igen och får prata med mobilsvar igen, talar in ett extra meddelande.....

Ringer bilprovningen efter att ha försökt få en besiktningstid sen i går kväll, kommer på plats 18, väntar, väntar, väntar och väntar.... Sen jävlar händer det grejer, killen som svarar bryter inte på något annat än Svenska (förtydligar detta för fortsättningen på historien), jag säger att jag behöver en tid för att körförbud inträder 1/5 och talar om att jag behöver tiden i Visby....

Snubben kommer med förslaget den 7/6 10.30, jag ilsknar till och undrar hur Bilprovningen kan ha monopol på en tvångstjänst och sedan inte vara kapabla att utföra den när man behöver den....? Svaret blir: Det vet jag inte, du kan ringa till kundtjänst efter 08.00 och fråga där.....! Hur tänkte han där....?

Alltnog snubben föreslår att han ska försöka hitta en annan station med ledig tid i närheten, eftersom jag vet att vi bara har ett ställe att besiktiga på här på Gotland så säger jag sarkastiskt: Ja, det kan du ju prova, sen blir det tyst i luren en stund innan snubben återkommer och säger: Om vi tittar på en karta, var ligger Visby.....?


När jag svarar Gotland, så blir det ingen mer fråga, men hans karta var nog inte riktigt så bra som den borde ha varit....:-)

Snubben har alltså medioker utbildning i geografi, sen kommer klimax, när han upphäver sin stämma i nästa andetag genom att säga: Det finns en morgontid på fredag i Borgholm som kanske kan passa.....? Var fan hittar dom sin personal någon stans, inte fan kommer dom från svenska grundskolan i alla fall....

Jag la på luren och vågade fan i mig inte ringa till kundtjänst, ingen vågar ens tänka på vad dom skulle kläcka ur sig efter att ha upplevt bokningspersonalen....:-)


Efter en stund ringer L på Good Year och undrar om inte jag skulle bli säljare åt dom, tjatigare jävel än skribenten var det länge sen L hörde.... Men han är en polare av rang, så nu har han styrt upp hela historien via centrallagret i Norrköping, så mina svålar anländer Visby under torsdagen och är C-märkta vilket betyder att lastkapaciteten förbättras i bilen.... Trevlig kille den där L på Good Year.....!

Arbetssituationen redde upp sig under dagen och det påbörjade magsåret återgick till vanlig katarr, besiktningstid hittades senare via nätet så nu gäller 07.50 på fredag långt ifrån Borgholm, Gud ser till de sina......:-)

Mullvaden njuter i solen under sin parkeringsskylt på husets framsida och verkar inte vara mer hungrig när han har varit utan mat hela dagen än när han har varit ute 3 sekunder....? Skribenten börjar nu undra om det där med mat styrs av att han ser "flockledaren" (skribenten), eller att han bara är urbotat korkad.....?

Hur som helst så blir man glad att klotet är befolkat av ärthjärnor hos myndighetsutövare, så att skribenten lyckas få ihop sina slitsamma rader, kväll efter kväll efter kväll.... Tack kära Sverige för all hjälp och God Afton på er mina vänner.....

Vill ni något så bor jag på Gotland, som ligger snett under Finska Viken på eran karta......:-)
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar