Besökare idag


söndag 25 april 2010

Högmässan är över.........


Som det står här ovanför så är Högmässan över, hade det nu varit på den tid det begav sig så hade man gått hem och plockat fram sin hattask och sagt att nu är högmössan över.... På den tiden var det noga att man klädde sig i det bästa man hade, ser man till hur Jeansen ser ut i dag så verkar det vara så att man gör tvärt om i dag, klär sig i det värsta man har.... Men skribenten är en äldre herre och skall fullkomligt skita i hur ungdomen klär sig, så det så.....:-)

Skämt och sido, så skall jag bara omtala att innerstaden nu komposterar vilket kommer att innebära att vecka 29 (s.k. Stockholmsveckan) så kommer det att krylla av råttor i staden, vilket genast borde få er att replikera: Det har det gjort långt innan komposteringen började...... Helt riktigt hävdar skribenten och oroar sig för våra ungdomar eftersom denna vecka verkar vara helt galen sedd med miljöögon, fosila bränslen ska man akta sig för har jag läst och just denna vecka verkar alla nyttja koks.....:-)






Då är det bättre på landet där alla är så intresserade av etanol så att dom tillverkar sin egen, det tycker skribenten är väldigt miljömedvetet, att dom sen dessutom inte kör med slit och släng utan att dom återanvänder gamla Volvo 140-serien gör också skribenten glad....

På tal om bilar, som kan vara godis (Ahlgrens) så kan skribenten tala om att han intog kladdiga Winegums i fredags så till den milda grad att en tand i bakre delen av munnen delades på mitten, det är att frossa om något.....


Frossa kan också vara en bieffektav att vara förkyld, men skribentens nuvarande frossa har inte med förkylning att göra utan är en följdeffekt av lättja, det är nämligen så att jag är alldeles för lat för att gå ner i källaren och hämta ved med den påföljden att t.om. Mullvaden har skaffad yllepläd.....

Riktigt så kallt är det inte, men han kommer garanterat inte att knäppa upp pälsen nu när han har bäddat ner sig för natten i sin egen fåtölj......

Annars är allt ganska lugnt i det Sjölinska hemmet, skribenten orkar inte engagera sig i världsliga frågor just nu, så jag sysslar mest med att fördriva tiden med en expedition i vokabulärens förvirrade labyrint, så här långt verkar gemener och versaler räcka till för att täcka det jag vill framföra......

Det känns lite märkligt att jag har en så snäll framtoning just i kväll, kanske det beror på att min vassa tunga har fastnat i den spräckta tanden, har jag tur så kommer min eminenta tandläkare H. Glas att åtgärda saken tidigt i morgon, den som lever får se.....
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar