Besökare idag


lördag 24 april 2010

Hemglass har en tro som vida överstiger förstånd......

Skrev igår att jag blev frånåkt av Hemglassbilen när jag äntligen skulle gynna sekten, jag blev så jävla arg så jag kastade mig på telefonen och ringde (klockan var över 18.00 så jag trodde givetvis att jag fick svar från bilen), men efter att jag hade frågat om han var idioten som nonchalant bara hade åkt iväg, så visade det sig att det var chefen jag pratade med........
Han lovade att dom skulle köra hit en gång till och damen som körde ringde också sen och bokade tid för mitt inköp....:-)


Hur som helst så har/hade bilen ett stopp här på Lindeväg, men det har man tagit bort eftersom barnen inte har kastat sig ut varannan fredag med overall, moonboots, tummvantar och snöskor på ett tag för att köpa iskall glass..... Är dom förvånade på Hemglass så är jag ännu mer förvånad att dom kan driva ett företag med så lite logiskt tänkande...
Allt nog så sa damen som körde bilen att dom nu kanske skulle prova att stanna en gång i månaden, kanske hade det varit bättre att prova den metoden när det var 1 meter snö ute..... Men vad vet jag...?

Jag har alltid trott att glass var en grej som man käkar mest av när det är varmt ute... Uppenbarligen så har även GB trott så eftersom dom fyller upp boxarna i butikerna till sommaren, men Hemglass kanske har ett nytt koncept på gång med varmkorv på sommaren och glass på vintern, det är ju ganska smart att spara in på kylbilar på vintern och korven kan serveras ljummen hela sommaren..... Dessutom slipper man ganska mycket konkurens.......-)


Tänk att en sån skitsak kan skrivas så mycket om, skribenten är fan i mig en naturbegåvning utav Guds like....:-)

Detta inlägg får bli ett förspel till det verkliga inlägget som kommer senare i afton...
Grumpy

2 kommentarer:

  1. Söndag förmiddag: Det står klart o tydligt att det verkliga inlägget skulle komma i går kväll...
    Kom krogen imellan? eller?
    Här sitter man och väntar förgäves..
    Må väl i solskenet Mona

    SvaraRadera
  2. Nja, krogen såg skribenten inte mycket av men däremot så kom knoget emellan....
    Detta gav vid hand att den klene skribenten somnade i soffan bredvid sin hälft redan klockan 21.00 och var helt utslagen tills förflyttning utfördes och den gick bara till sängen för att transformeras från utslagning till total däckning som pågick till 08.00 den dag som i dag är......:-)
    Grumpy

    SvaraRadera