Besökare idag


lördag 17 april 2010

Fegisar, nu hade ni en jävla tur.......

Tjenare på er....!!!!!
Ser att tidningarna genast hänger på angående askmolnet från Island, nu pratar man omedelbart om att vulkanutbrottet troligen kommer att ge oss en kallare sommar.....

Det kan fan i mej inte vara mycket till "Global Uppvärmning" om en liten jävla vulkan på Island kan stoppa upp hela skiten på 3 dagar.....


Men det här kommer ju väldigt lägligt för IPCC och alla deras s.k. "Forskare" som nu kan ta tillbaka sina jävla lösa påståenden och dessutom få alla som trodde på skiten att tycka att dom fortfarande är "trovärdiga"....
Journalistmaffian kan också backa och låta som om dom inte spred sina lögner utan att moder jord själv redde ut faran.....

Vad som blir lite märkligt är att co2 halten stiger eftersom det som kommer ur en vulkan delvis är co2, detta måste ju betyda att faran för globaluppvärmning ökar, eftersom lögnarna påstod att det var just vårat utsläpp av co2 som bidrog till den globala uppvärmningen..... Hur fan tänkte dom där....?

Nä, jag ger inte ett skit för vad rumsrena forskare kläcker ur sig, alla jävlar säger bara saker som dom vet att dom tjänar stålar på.... Nu ska vi fan i mej dra Island till domstol för så vitt jag vet så har dom inte köpt utsläppsrätter av Al Gore och hans polare så att det täcker det här.....:-)


Såg att Södermalms pärla, fröken P.S. kastade ut en fråga om inte askan var renare än avgaserna från flyget, men hon glömde att 1:an bevakar nätet och att man inte får kasta skit på flyget, för då jävlar brinner det till hos K....
Hon (Södermalmspärlan) ska nog vara lite försiktigare så att inte K kastar ner större objekt än istappar på hennes bakgård....:-)

Kommer att bli riktigt roligt att följa hur Mp kommer att försöka vrida det här till att passa deras "sanningar", riktigt jävla kul kommer det att bli.....:-)

Förmodligen kommer jag att få material så att det räcker till min blogg för lång tid framåt....


Appropå inget, så ser jag att arbetet med nedläggningen av gasledningen i Östersjön rullar på enligt planerna, det glädjer skribenten som dock är lite förbannad på att inte Gotland tog chansen att koppla på sig på ledningen när dom hade chansen....

Men nu är det lördag och det är dags för lördagskaffe, så nu lämnar jag er åt ert öde och återkommer i morgon, Mullvaden hälsar och undrar varför han inte får vara med på sidan längre så han får väl komma med i morgon.......-)

Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. Nu är du inne på ämnet nord stream som jag hade hoppats få en egen post. Men men, nu frågar jag istället såhär: hur känns det att Gotland håller på att bli en rysk lydstat. Fattar ni inte att de för sin imperalistiska politik med hjälp av gasen.

    Nu betalar de ut lite pengar till gotlänningarna så de kan få en ny hamn, och genast blir att alla guta blöta i byxan och tänker att de även i fortsättningen ska slippa jobba. Nästa steg blir att massa ryssar kommer bosätta sig på gotland. Därefter kommer de hävda att ryssarna är hotade och så kommer de landsätta en större styrka för att skydda dem, och sedan är det kört för Gotland.

    Bryr jag mig? Inte egentligen, ni får skylla er själva.

    SvaraRadera
  2. Tanken du har kan vara sann, men om man inte provar så får man aldrig veta....
    Om vi bortser från scenariot där ryska marinkåren intar ön, så tycker jag nog personligen att elda med gas är klokare eftersom gasen oftast bara ses som en ren spillprodukt vid oljeborrning trots att vi i dag över hela världen pratar om t.ex. gasdrivna fordon....
    Kanske får Oskar rätt kanske inte, just nu verkar en gasledning som går utanför Gotland inte så riskabel eftersom det är så många intressen i Europa som har investerat kapital i hela utbyggnaden......
    Beträffande arbete så tror jag inte att någon Gute ens har tänkt tanken att dom kommer att tjäna så pass med pengar på gasledningen att dom kan kasta sig på soffan...
    Men jag kan ha fel....!
    Grumpy....

    SvaraRadera