Besökare idag


onsdag 21 april 2010

I afton händer det inte mycket......

Kära publikum, återigen är skribenten trött (men nyduschad) och helt i avsaknad av uppslag till inlägg, så jag pumpar på med knapptryckningar i planlöst läge och hoppas att det löser sig under resans gång......







På tal om resor så kan man ju idag inte veta om man ska resa eller inte, i alla fall om man har bokat flygbiljett.... Det kanske är läge att tjacka en egen grej som flyger....? Men man kan ju alltid titta på reseskildringar om man har Canal Digital, dom har inte stoppats av några elaka berg som sprutar eld....






Annars är allt som vanligt, det snöade i natt, så man vaknade till ett par centimeters snötäcke i morse, så jag hade nog kunnat ta min bil i morse eftersom det rådde vinterväglag ända fram till klockan 10, men jag ger mig till tåls och avvaktar till runt middagen i morgon då jag förhoppningsvis får mina nya sommarsvålar via Däckia här i Visby..... Jag har ringt bilmeken och preliminärbokat byte av däck till klockan 3 i morgon, kommer att bli spännande att se om däcken kommer till ön i morgon men skulle dom inte göra det så är det inte mycket att göra åt saken....:-0


Förundras av att dagens nätupplaga av Aftonbladet ens ägnar spaltbredd åt den där jävla typen Johan af Donner som har blåst både Cancerfonden och Rädda Barnen på nära 8 mille och nu försöker fjäska genom att "be om ursäkt", bränn aset på bål....

Vidare så försöker han slingra sig ur skiten genom att focusera på att han inte har förfalskat några fakturor, skit samma, snubben har förbrukat sin rätt att ens uttala sig med någon form av försvar...
Så här skriver AB:
Erkänner i stort
Det framgick också att af Donner i stort sett erkänner att han stulit 7,7 miljoner från Röda Korset och Cancerfonden, även om han nekar till att ha förfalskat några få av fakturorna som tros ha bekostad hans vidlyftiga leverne.
Förhören med honom inleds i eftermiddag. Han är enligt sin advokat tagen och vill reparera skadan han ställt till med.
– Johan af Donner vill försöka göra rätt för sig för att reparera den skada han ställt till med, säger hans advokat Leif Silbersky.

Bad om ursäkt
Efter lunch inleddes åklagarens utfrågning av af Donner. Han bad då om att få uttycka sig personligt innan själva förhöret började.
– Jag ber min familj, mina vänner, Röda Korset och Cancerfonden om ursäkt, sa han.

I stort sätt erkänner att han har snott nästan 8 mille, vadå i stort sätt....
Att han sen ber om ursäkt, vad tror han att det ska leda till....?

Nä jag kommer inte på något att skriva om så jag går och letar efter 8 mille och ber om ursäkt för att ni inte fick något att läsa om.....:-)

Kanske går det bättre i morgon, den som gillar elever får se (eller hur fan det nu hette), Jag hoppas att ni får en bra torsdag, för när kvällen kommer då kör vi igen...
Grumpy....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar