Besökare idag


söndag 11 april 2010

Lite vanligt skitsnack, inget annat.....

Skribenten har som vanligt är inget särskilt att säga, så jag trycker lite planlöst och låter det bli som det vill.....


Gårdagen bestod faktiskt av ett mindre antal glas glögg, vädret här på ön är inte särskilt roligt just nu, någon jävla form av senvinter med bara några plussgrader men man kan hoppas att morgondagen bjuder på lite bättre väder, det ser värre ut i Afghanistan.....

Den äkta hälften sover lite middag i soffan med sömnmedlet (TV:n) på, själv funderar jag på följande:
Varför människor trycker "OK" så fort det kommer upp något på skärmen, vore det inte läge att först läsa vad det står innan man kastar sig in i det okända.....

Om man bad samma människor stoppa in handen i en låda med ett hål i så skulle dom flesta vägra om dom inte såg innehållet...

Nu förstår många av er att jag talar om dom små paketen som kommer via Facebook och "VARNAR" för att om man öppnar paketet så hämtar den information om både mottagaren och vänner i vänlistan, ändå klickar många "OK" hur fan tänker ni där......


Det är ju inte frågan om något datavirus men det är jävligt jobbigt att ni då automatiskt skickar lådjäveln till 17 "vänner" som inte ens har blivit tillfrågade om dom vill ha skiten, SKÄRPNING om man får be.....

Nog om elände, vi håller på här hemma och snyggar till i trädgården, så att man snart kan sitta i solen (när den kommer) och avnjuta en fika eller annat....

Skribenten har ännu ett päronträd och tre äppelträd kvar att klippa vattenskott på, "hälften" jobbar på med rabatterna och växthuset så att det ser/känns bra när ni ska komma och hälsa på.....

Sonen E planerar ett brakkalas i trädgården för sina vänner på hans födelsedag...

Mullvaden hjälper hälften genom att gräva ner det han nyss har lämnat, i den rabatt som hälften just har lämnat, det är nämligen så att han vet att jorden luckras i rabatterna endast för att det ska bli lättare för honom att gräva.....eller har han missat något där...?


Nä nu har jag tryckt så att det räcker på dom här tangenterna, jag tror att jag går ner och sätter på kaffe och väcker hälften med eftermiddagskaffe (hyfsat långt ord) på soffan (jag menar givetvis soffbordet), har jag otur så vaknar mullvaden som sover i fåtöljen bredvid hälften, om så skulle ske så kommer kräket att dra i gång den oändliga "matserenaden" igen, men jag får chansa....

Hepp på er publikum.....
Grumpy när han är som snällast.... Owiiiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar