Besökare idag


fredag 23 april 2010

Södermalms pärlas längsta morgonkaffe........

Tänkte skriva God Afton, men är så skitarg så att jag börjar med: Fy fan för Mc Afee och allt som rör deras mjukvaruproduktion och så kallad support....

Men jag börjar snällt med att tala om att biljäveln nu är besiktigad, så mobilkärringarna (nu snackar vi inte om att stava med ett R, nu är det minst två...) ska akta sig jävligt noga om dom står före mig i kön (sista ordet här kan läsas på två sätt.... Ni väljer....), i gatukorsningarna.....:-(


Historien är lång, om vi börjar med att min kollega som är några år äldre än vad jag är (kan man vara det och fortfarande vara vid liv....?), den väldigt trevliga mannen S-vante larvig, hade oturen att köpa en Delldator med förinstallerat antivirus signerat Mc Afee.... Den enda mjukvara, som just nu väljer att klassa sin egen existens som virusfil....:-) Otur hävdar jag, andra säger visa av deras support, KAN INTE SLUTA LYCKLIGT.....

Andra har rätt, jag skall hjälpa S-vante att återställa Windowsfiler (startfiler) som antivirusprogrammet har tagit bort/lagt i karantän för att dom blev klassade som "virus"... Skribenten ringer supporten, vidarekopplas till en gullig dam som sitter inhyrd och tar emot glåpord eftersom Mc Afee inte törs/väljer att svara på support, den trevliga damen (måttligt bevandrad i engelska språket) stavar sig igenom en länk bestående av en söndagspredikan i längd och ber mig lösa problemet den vägen......


Länken ger skribenten exakt den information som inte passar på datorns betende i detta fall, dock finns en klickbar sidolänk som skall användas om inte symtom liknar den beskrivna, skribenten KLICKAR..... Sidan är tillfälligt ur funktion (och är det fortfarande efter 6 timmar), detta bygger upp ett starkt förtroende hos skribenten....:-)

Med nybesiktigad bil lämnar skribenten hemmet och påbörjar färden mot S-vantes dator, men vad uppenbarar sig vid 3 tillfällen under färden, YES, tre damer i olika fordon två pratar endast i mobil och vägrar att korsa gator om det är tätare med trafik än två sockengator (olika, t.ex. Burs-När) mellan bilarna, den tredje KÄRRINGEN har dessutom, förutom att prata i mobiljäveln, bestämt sig för att vrida sin egen nacke tolv varv, under egen besiktning av allt som inte har med hennes egen förflyttning framåt att göra, medan hon INTE kör ut i korsningen.... Skribenten vet att vintern är över (han hatar kall luft) och vevar ner rutan 3 gånger och vrålar på sitt "timida" sätt diverse könsord (nu återkommer ordet som kan läsas på 2 sätt), att färdas i Visby centralort 1,5 kilometer tar ca. 20 minuter och grädden på moset blir en jävla skolbuss som knappt förflyttar sig in i framförvarande vägavsnitt, med en lysande KANIN i bakrutan (han skulle fan i mej ha haft en SKÖLDPADDA där) på bussjäveln......

Alltnog, så ringer skribenten till supporten ca. 2,5 timmar för att till sist bli bortkopplad med en upptagetton.... Efter den upplevelsen så har skribenten författat en mindre skrivelse till företaget i fråga (Mc Afee), den har levererats med E-post undertecknad av skribenten med namn, E-postadress, telefonnummer och nödvändig kontaktinformation..... Fatta att det existerar en grandios marknad för lugnande preparat, efter hemkomsten och ett par bira så blir skribenten dessutom frånkörd på hemmets gata av (när han skulle handla....) HEMGLASS, som jag genast ringer till och talar om vad jag tycker om (Inte vilken glass jag tycker om....:-)), men det kan jag berätta om i morgon.....:-)


Mullvaden är inte glömd, den jäveln har återfallit i innevistelsens förlovade värld och har i dag utnyttjat skribentens suicidtendens (på grund av omständigheter som redovisas ovanför i detta inlägg), genom att kräva utgång genom vardagsingången/utgången en sekund och när skribenten sen har återvänt till köket så har kräket stått och gäspat vid matskålen eller ligger redan i sin fåtölj i stora rummet och ser ut som om han just har vaknat (värmen under dagen har tvingat oss att ha öppet till uterummet), han har helt klart rundat kåken med spärrsladd för att på kortast möjliga tid hinna in genom kattluckan i bakdörren (han må vara fet, men han är jävligt snabb...), sen ser han ut som om han inte ens är anfådd.....Hur fan gör han....?
God Afton önskar
Grumpy Old Man

3 kommentarer:

  1. Ha ha.. jag som fattar noll när det gäller datorer.. Men resten förstår jag och ja, jag vaknade till.. Ska gå och träna eftersom min dampkatt Signe väckte mig kl 5 25 och nu ligger sovandes i knät! kram och hälsa familjen och min favorit Ö..

    SvaraRadera
  2. Enl Encyklopedi. Katten är av naturen småätare. Om man låter dem göra som de vill kommer de att äta mellan tio o sexton mål per dag.Vid total mörker minskar ätandet. Varje måltid varar mellan två till tre minuter. De dricker i genomsnitt tio ggr per dag.
    Men detta gäller varken din eller våran Simba tiden borde nog kortas till en timme dvs 16x per timme. Eller? Må väl Mona
    PS: varför måste jag välja anonym för att kunna skicka iväg?

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att ni är så flitiga läsare, jag föreslår att ni skaffar ett Google-konto. Det gör ni lättast genom att klicka på Kommentera som och sen klickar på Google-konto då bör ni få fram en möjlighet att skapa ett sådant....
    Eller gå via den här länken som ni klistrar in i eran webbläsare: https://www.google.com/accounts/NewAccount?hl=sv
    Trevlig dag önskar Grumpy...

    SvaraRadera