Besökare idag


måndag 26 april 2010

Norra Gotland bör snart få 08 som riktnummer.....

Här var det rätt in i aftonsången, så jag säger bara stramt Goder Afton på er röstberättigade må Herren vara med er för jag har inte tid.... Jag skall nämligen åka till Rute i morgon tillsammans med S och förhoppningsvis mina goda vänner rörkrökarna F och F för att titta till ett projekt som styrs av 08-filosofi d.v.s. inget är genomtänkt utan allt skall "stressas" fram för att vara inflyttningsklart till 1:a Juni oavsett om vinterns strypgrepp har försenat allt....


Dom som bor däruppe (eller är det bredvid, jag får kolla på en karta vid tillfälle...), beter sig mycket märkligt för att så fort dom blir lediga så skall allt snurra på i 180, man skall vara så aktiv så att allt blir inaktivt d.v.s. är du ledig (semester) så skall det gå så jävla fort så att glömmer att varva ner.....



Compact living skall bli Compact life och med lite övervikt så får vi Compact end, rätt smart om man tänker efter, det betyder att man inte sliter på statens pensionsfonder och kraven på äldreboende minskar.....




Dessutom så har dom sett så mycket Martin Timell så att om dom inte hade varit så upptagna med att leva 4 dagar på 1 dag så hade dom dessutom kunnat gjort alla byggjobb själva, dom vet exakt hur allt skall göras för att vara så effektivt som möjligt och dom vet exakt i vilken ordning saker skall göras...... Jag undrar varför folk som besitter sån jävla totalkompetens inte har kommit längre i livet än dom har gjort........
Ändå blir det bara skit av hela deras planering, märkligt folk det där....

Hur som helst, så skall jag och S åka upp till Rute och där bor ett riktigt stolpskott som jag har pratat med i dag för att F och F undrade vart radiatorvattnet (alltså vattnet till elementen) tog vägen när dom skulle fylla systemet, Stolpskottet heter Ville och han ville nog men kunde inte....

På min fråga, så svarar RENSET (ny beteckning på individ likvärdig det man hittar i vissa former av rör nergrävda i marken) att dom hade han sågat av för att han skulle lägga ner isolering där dom låg och som bisak kan här omtalas att han pratade fastländska med ett uttal som lät medicinerat om ni hajjar vad jag menar......
Skall en sån kille överhuvud taget få köpa en såg, det är nog dags att införa någon lag likvärdig med vapenlagar för att få köpa verktyg......:-)

Var kommer alla idioter ifrån.....?

Det verkar som om källan dom kommer ifrån aldrig sinar.... Det är en evighetsmaskin, Det är en evighetsmaskin, Det är en evighetsmaskin, Det är en evighetsmaskin.....

Undrar om det finns någon som saknar bostad under Almedalsveckan, då skulle jag kunna hjälpa dom......?

Hajjar ni hur jag tänkte där, skribenten är klurigare än man kan tro....Hi-Hi...


Jag tänkte först inte skriva ett skit i kväll men som vanligt när jag bara tänkte tala om att det kommer ett utförligare inlägg i morgon, så blev jag tangentberoende och hemfallen åt att provtrycka alla tangenter....

Idag har jag inte ens läst ledarsidorna i våra vanligaste dagstidningar så jag kan inte klaga på någonting mer än stressade 08:or, men det får duga så länge....

Hepp på er goda vänner, stygga grannar och fodringsägare..... Syns och hörs i morgon..:-)
Grumpy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar