Besökare idag


tisdag 15 juni 2010

Tjyvheder och MURPHYDJÄVEL...

Skrivardags, Yes…..

Skribenten hade i gårdagens inlägg lovat, bilder från huset, men dom får anstå ytterligare en dag….!

Vän av ordning undrar genast varför lova om man inte kan hålla….?

Skälet till detta är lätt att stava till: MURPHY….!

Skribenten vaknade jävligt lycklig i morse vid ca. 08.30 och hade igår druckit några bira och skrivit ner på en lista vad som skulle införskaffas från metropolen Uppsala, han sätter sig med morgonkaffet och kompletterar listan med ytterligare saker, dagens rutt genom Uppsala såg ut att kunna klaras av på ca. 1 timme exklusive resan..:-)


Men skribenten glömde bort att kontrollera med ”ärkearslet” MURPHY, så när skribenten går ut i morgonsol för att starta bilen så har MURPHYDJÄVELN tydligen varit sysslolös i arla morgonstund och gett sig på en tidigare fungerande Cheva Astro och därmed lyckats slå ut halva elsystemet så att den startar, men lysen, instrumentpanel och generator har slutat att fungera (betänk att bilen och skribenten med den äkta hälften tillsammans var i Uppsala i lördags och allt fungerade klockrent), 500 samtal senare så lyckades skribentens eminenta Uppsalamekaniker lösa hela skiten, men då var klockan redan för mycket för att dagen skulle kunna ge någon god utdelning på jobbfronten…:-)

Ser jag MURPY, så lovar jag att jag skall slå av honom knäskålarna, att ge sig på en förvarslös Astro är fan i mig bottennapp som heter duga…!


Senare under kvällen så får skribenten läsa på ”fejjan” att Södermalms Pärla är vansinnig för att hennes svägerska har haft inbrott med äckligt besök av tjyvar och blivit av med personliga saker, hon skriver enligt följande:

Tänker att jag skulle vilja skjuta huvudet av dom tjuvar som varit inne hos Maria (svägerskan) och snott hennes nya dator med alla bilder i och alla hennes smycken..

Nu kan inte skribenten skylla detta på MURPY, men på den tiden (tidigt 60-tal) när skribenten var i sitt esse (d.v.s. när Pretty Things var mer ”psykodeliska” än Rolling Stones, om ni förstår vad jag menar…?), då var det i alla fall så att man inte ”tjålade” från privatpersoner, det var en allmänt vedertagen tjyvheder som ingen ”seriös” tjyv bröt mot och dom "ärtjärnor" som gjorde det, fick inte handla "varor", punkt slut…..!


Men i min ålder så ska man ju säga: Det var bättre förr, så nu fick jag säga det med…:-) Hur som helst med detta, hittar man kräken så borde man använda MURPHYMETODEN, slå knäskålarna av skiten….:-)

Detta aftonens inlägg blev ganska aggressivt, men det känns skönt, hoppas att min tappade arbetsdag går att ta igen innan målaren kommer…?

Tack för i afton, hoppas Gud år med er för jag har fan i mig inte tid…..!
Hörs i morgon….:-)
Grumpy (Knäskålen) Old Man

3 kommentarer:

  1. Godmorgon.. Ja och så får man nog inte skriva. Att man vill skjuta huvudet av dom. Men Maria är den snällaste som finns. Som ordnar allt till andra och det var hon som fixat allt till Studentskivan vi hade i torsdags. Så kommer hon hem och hemmet är länsat. Men tack för dina inlägg och tips på Fejjan. Ska ringa Maria idag och berätta. Ha det så gott i skogen.. Kram/p

    SvaraRadera
  2. Ohoj. Fattar inte alltid dina koder/slang. Vem eller vad är Murphy? skriv i klartext gubbtjyv :)

    Sen tror jag inte ett ögonblick på att banditerna hade bättre moral förut. Min teori att där runt 60-talet så var folk så jävla fattiga att det var helt lönlöst att försöka baxa från privatpersoner. Kul att rensa en 4-rummare och allt man kommer ut med är några LP-skivor, en tunika och en femma svart afghan.

    SvaraRadera
  3. Oskar, min gode man, har du aldrig hört talas om Murpy´s Law.....?
    En irländsk figur som kommer när du minst anar det och dessutom ser till att om något kan gå åt helvete så gör det så, exempel på Murphy´s Lag kommer i kvällens inlägg...
    Den killen verkar just nu stå på min lönelista, för han dyker upp här med jämna mellanrum...
    Beträffande ditt "klipp" i 4:a rummaren, så är det väl inget att gnälla över: Pårökt, något varmt att ta på sig och en bra skiva, kan det bli bättre..? Du får inte ha så höga krav...:-)
    Grumpy

    SvaraRadera