Besökare idag


tisdag 29 juni 2010

Sammanfattning av gårdagens ilska, eller kanske även dagens, vem vet...?

Skribenten blev vansinnig på att han besvarade en annons på blocket om en garderob och gjorde upp med damen, vars namn jag aldrig skulle kunna stava till, det är fan i mej lättare att stava till Azzerbadijann (eller vad fan det heter)....:-)


Hur som helst så kommer hon och jag överens om att hon skall ringa mig när hon kommer hem klockan 18.00 och jag lovar att stanna i Uppsala tills hon ringer, med den påföljd att jag fördriver tid till ingen nytta och kroknar lite vid 18.30, men åker hem till SUBBAN och ringer henne från bilen, då säger ruskf...an: Jak er ledset, men jak har sålt den på veget hem....?

Skribenten "kukar ur" helt och undrar varför hon inte ringde mig innan hon gjorde upp den affären eftersom vi redan hade gjort en deel, då svarar aset: jak har inte haft tidet, jak har varit tvuget att plockayr alla krejer....!


Vad jag sa till henne, det kan jag inte skriva här, eftersom detta är en sida som värnar om ett ödmjukt språkbruk...:-)

Skitsamma, från och med nu så kollar skribenten inte på annonser som har "blattenamn", kan tyckas rasistiskt och kanske även är så, men jag åker fan i mig inte 3 mil med Astron för att bli blåst, så är det bara och om ni inte gillar det resonemanget så får ni ändå leva med det....:-)

Innan detta hände så var skribenten på IKEA och köpte två sängbord på "REA-torget" alla kartonger hade samma beteckning och skribenten trodde i sin enfald att alla hade samma färg som visningsexet men alla som såldes på REA´n visade sig vara svarta, skitbra att upptäcka detta när man kommer hem 3 mil senare...:-(


Ingvar Kamprad borde fan i mig stå för returresan, men vad kan man begära av en gammal NAZZE, jag skall köra tillbaka dom när jag och hälften åker in till Uppsala i morgon för att fira 1:an K som fyller "nästan" 30 bast....:-)

Sist men inte minst så köpte skribenten en ny TV-antenn (digital), som efter mycket strul blev monterad och skribenten sökte signal, men NADA....:-(

Efter komtakt med skitbolaget TERRACOM (som har äganderätt på utsändningar), så får jag rekommendationen att hissa upp antennen 12 meter över högsta punkt i området, skribenten skulle fan i mig inte ha köpt en antenn, han borde fan i mig ha köpt en egen MAST.....:-)


Man blir bara trött, men det ger er ju lite läsning till morgon-eftermiddagskaffet, hur som helst med det så har dagen varit kanon och skribenten har hunnit med massor, elektrikern M kommer från Stockholm i morgon bitti, vilket betyder att jag inte har tid att sitta här och knappa längre, utan måste gå och lägga mig, så sov gott eller God Morgon, vilket som nu passar bäst...:-)

Vi hörs snart.....!
Grumpy (Nattens Verbala Riddare) Old Man

4 kommentarer:

  1. Godmorgon ☺. Ha ha att du kan somna på kvällarna när du är så arg är ett under.. Att jag kan vakna på morgonen är samma sak. Ha en trevlig dag nu.. Krama om 1:an K från Bajenland och Gratta.. p

    SvaraRadera
  2. Var det allt? Låter som du överreagerar lite här. För det första finns det ingen heder på Blocket, borde du kunna tycker jag. Sen att du plockar fel kartonger på IKEA, vill du skylla det på nån annan så var så god :)

    När det gäller tv-antennen däremot så har du mitt fulla stöd, fy fan alltså. Jag tycker du borde lämna tillbaka vad du nu köpt och fundera på en annan lösning. TV är ändå jävligt mkt 1900-tal

    SvaraRadera
  3. Classe du överreagerar INTE! Jag har full förståelse för din reaktion på garderobs -kärringen samt IKEA.
    Mona

    SvaraRadera
  4. Vad har du nu för skäl till att inte det finns något skrivet från gårdagen? Hände det inget? Eller har du tagit semester utan att informerat oss läsare? Skärpning!!!!!!

    SvaraRadera