Besökare idag


onsdag 16 juni 2010

Jobbe å jobbe....Aa, eller hur....:-)


Ärade publikum, skribenten har hunnit ruskigt mycket under dagen, allt listverk är på plats och jag har hunnit slipa ner en stor del av förstaspacklingen både i vardagsrummet, matrummet och hallen, hela kåken är täckt av ett fint damm (har faktiskt dammsugit efter mig om ni undrar) som ligger som en hinna över så gott som allt även över min dator, men det får man leva med….:-)




Morgondagen kommer att fyllas med slipning av spackel i båda sovrummen samt hämtning och uppsättning av lite eklister till trösklar och lite runt översidor av köksskåp, klädkammaren får anstå tills jag ser att allt är klart för målaren och hans tapetuppsättning, vidare skall jag försöka att färdigställa väggen bakom öppna spisen i vardagsrummet, målaren ska inte behöva göra någonting annat än att tapetsera….:-)




I dag har skribenten tagit lite utvändiga bilder på kåken (klicka på bilderna för att se dom bättre/större), för att ni ska få se det som jag lovade redan i går, den här bilden är tagen från SSV och visar entrén samt den blivande solaltanen i söderläge, men invändigt får ni inte se innan målaren har varit på plats, en del arbeten återstår utvändigt och dom kommer att färdigställas nästa vecka om vår Herre vill och brännvinet räcker….:-)

I gårdagens inlägg skrev jag om Murphy, sen fick jag en fråga om vem den satan är så dom som undrar, till er kan jag säga att det kräket (verkar jobba deltid hos mig), är han som ser till att om det kan gå åt helvete så gör det förmodligen det….:-(

Murpys Lag säger nämligen bl.a: Ser du ljuset i tunneln, så tro inte att det är klart, utan spring utav helvete för det är förmodligen ett kommande tåg….:-)
Har du köpt någonting som du är nöjd med, så kommer Murpy att inom ett par dagar se till att det reas ut till mindre än halva priset, LOOSER….:-(


Den här bilden (klicka för att se den större/bättre), är tagen från SSO och visar samma söderveranda (ej färdig) samt uteplatsen med frukostsol, mer bilder är i kommande, men nu tänker skribenten svinga ett par bira, så han har helt enkelt inte tid med er, TYVÄRRRRRR…..:-)


Hörs i cyberspace i morgon i stället, MORSNING….!
Grumpy (Fotografen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar