Besökare idag


söndag 6 juni 2010

Rapport från krigets Uppland.....


Troligen är skribenten att närmast jämföra med Alexander den Store, sent igår kväll stormade jag och mina trupper MyrAnte och hans armé i deras basläger, sammanfattningsvis om aftonens räd: Tusentals döda på fiendesidan medan våra egna styrkor endast fick smärre bett, efter förhandlingar på hög diplomatisk nivå med skogens övriga innevånare så utökades attackstyrkan med ett antal beväpnade smådjur och nattens stormning utföll till belåtenhet….!





Vissa av dom inhyrda styrkorna fick entledigas, på grund av att dom förgrep sig på civila, bestraffning är att vänta för dom som inte följer krigslagarna…:-)

Huvudvägen är helt avskuren och i avsaknad av trafik ännu vid middagstid, kanske en liknande raid mot natten kan avsluta stridigheterna totalt, betänk att detta skedde under dom första timmarna på Nationaldagen, detta bör medföra att Karl den XII nu flinar lätt i sin grav…..:-)

I övrigt så går söndagen i trädgårdens tecken och skribenten räfsar fjolårslöv och plockar bort rester av byggspill samt kakelrester…!


Gårdagens grillparty utföll till belåtenhet och avslutades runt 22-tiden, i övrigt så hostar och snorar skribenten på i vanlig ordning, samt saknar ork att hålla på längre stunder, så det blir paus då och då, dock tycker jag mig känna att det är på väg stundtals åt rätt håll…:-)

Klockan är nu 15.00 på Nationaldagen och molnen börjar driva in över skribenten, troligen kommer det att komma lite regn om en stund, men jag skall jobba inomhus med att färdigställa klädkammaren så jag bryr mig inte nämnvärt…!
Mycket riktigt så kom det regn vid 18-tiden, detta störde skribenten till så vida att jag inte hann såga dom sista 3 brädsnuttarna till golvet i klädkammaren, men jag har i stället satt in dörren och väntar nu bara på att regnet skall upphöra så att jag blir klar….!
18.45 nu lyser solen igen och det börjar torka upp direkt, så nu finns det hopp igen sa Stefan Holm…:-)
Men det torkade inte upp helt, så skribenten flyttar fram sina aktiviteter till morgondagen...!

Skribenten känner att aftonen kräver tidigt sänggående…



Så från oss alla (skribenten och fortfarande levande myror), till er alla God Natt, om Gud vill och Brännvinet räcker så hörs vi i morgon
Grumpy (Kronikern) Old Man

3 kommentarer:

  1. Men.. om inte myrorna invaderat stugan tycker jag du är taskig.. Låt småkrypen leva Classe..
    kram/upprörd Södermalmsbo..

    SvaraRadera
  2. Krigstillstånd råder, ingen medömkan råder med fiendestyrkorna. Kriget utlystes av gerillaattacker mot skribentens extrimiteter, sådant kräver omedelbara reprisalier...!
    Grumpy

    SvaraRadera
  3. Helt rätt!! KRIG mot krypen.. samt kan du komma på hur man skall utrota fästingjävlarna så inställer jag mig frivillig i din arme. Mona

    SvaraRadera