Besökare idag


fredag 4 juni 2010

Gubbjäveln han trivs i skogen.....!

Jaha, då går livet lite i repris igen och skribenten har återvänt till Upplandsskogen och vintern har inte gjort så stor skada på kåken som jag befarade när avloppet frös..!


Det blev en början med att släppa på vattnet och lyfta upp min påbörjade veranda mot söder, gräset var givetvis 11 meter högt så jag har klippt en gång i dag och får ge mig på det en gång till i morgon, så första helgen får vara inriktad på utvändigt samt slutfixa i badrummet…:-)

1:an har lovat att komma och hjälpa till med lite grundmålning i veckan som kommer, vilket mottages med tacksamhet, nästa helg kommer hälften och hon kommer givetvis sin vana trogen att slutmåla och fixa trädgården vilket i sig är ett jätteprojekt..!

Sen hoppas man ju givetvis att min gode vän Krister från Södermalm kan komma upp några dagar lite senare och hjälpa mig med spackling och tapetsering, men det får vi se då…? Pratade nyss med honom, så det ser lovande ut...:-)

Klockan är 17.00 när detta skrivs (eller i alla fall påbörjas), så skribenten har öppnat en bira som han väl förtjänar….:-)


Snart skall jag börja tvätta badrumsgolvet med Fosforsyra för att få bort missfärgningarna i fogen efter vinterns strul med det frusna avloppet, men det ska nog inte vara något större problem vad som däremot stör mig är att myrjävlarna har börjat bygga ett nytt bo inne i skogen och använder delar av våran tomt till transportsträcka, men dom kommer att bli varse vem dom har retat upp (KRIG)…:-)


Beträffande fastigheten på Sudret, så har Amerikafolket backat, men vad händer då, jo bondjäveln dyker upp igen så nu är vårat bud uppressat till 1.150.000:-, skälet till att han ännu är kvar i budgivningen är att marken till den här fastigheten (som skribenten och hälften bjuder på) delar hans Rapsåker som en Berlinmur och med tanke på hans agerande så är det säkrast för honom att han köper stället (svindyrt), för något fortsatt arrende det kan han inte räkna med efter det här agerandet….!

Men nu har inte skribenten tid att jollra med er mer, så ni får klara er själva bäst ni kan..!

Ha en bra dag och hälsa Mullvaden om ni ser honom….:-)
Grumpy (Uppland) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar