Besökare idag


måndag 3 maj 2010

Staten och kapitalet...........

Så här i deklarationsdags så säger skribenten att han föredrar Thåströms version framför Skattemyndighetens, Dock vill han framhålla att i rättvisans namn så finnes ännu möjligheten att justera allt elände under förra året i dryga 2 timmar i förhållande till när detta skrevs.......


Men jag skiter i det just nu, för nu tänkte jag berätta att jag är helt jävla slut efter att ha varit med snickaren S och elektrikern M i Rute hela dagen, snickaren S och jag kom hem nu vid 21.00 och jag har precis betalat räkningar över nätet som skulle ha varit betalda till den sista april, men skribenten fick aldrig arselet ur vagnen som man säger så nu kan man vänta sig lite straffavgifter till nästa månadsskifte, men det kostar att ligga på topp, sa kunden till flickan (skribenten börjar bli överjävlig på ordspråk)......

Nä, vad det var jag skulle säga är att det blir inget inlägg idag, skribenten orkar helt enkelt inte författa något mästerverk idag, så det får anstå idag och ni får försöka klara ert morgonkaffe utan att läsa den här sidan....


Innan jag slutar ska jag dock ge rödgröna röran ett tips inför valet, när ni ska ha ut era valsedlar med mer eller mindre kommunistiskt skitprat så kan ni använda Saddam Hussein´s gamla valsedlar, det enda ni behöver göra är att lägga dit era egna partinamn (jag fattar att Lars Ohyra nu befinner sig jävligt nära orgasm, så jag ska inte störa honom just nu......!). I övrigt så orkar jag inte engagera mig just nu i någon form av politiskt tänkande, men jag återkommer med det i morgon.....:-)


Mullvaden gick ut när jag kom hem och han har ännu inte varit inne och försökt tigga mat, detta oroar skribenten som nu inser att han måste gå och kolla om det är tassavtryck på kylskåpet bredvid handtaget (kan det vara så att han har knuffat fram en stol till kylskåpet under dagen, man vet ju inte vad han pysslar med när han är ensam hemma men hur det går till när det är FF vet vi ju alla), har han kanske äntligen lyckats knäcka gåtan med att nå upp till handtaget.....?

Men som sagt var, innan jag kollar det så skulle jag bara tala om att jag inte orkar skriva idag, så ni får roa er själva en stund......:-)
Grumpy

2 kommentarer:

  1. Lägger de på avgift för några dagars försening? brukar inte hända mig.

    För ett tag sen blev jag uppmärksammad på originalet till Staten och Kapitalet, gjord av Blå tåget. Gillar den faktiskt, skönt gung

    http://www.youtube.com/watch?v=sTAvm_Fk09M

    SvaraRadera
  2. Tjenare kobatanten, det var länge sedan jag hörde av dig, hoppas att allt är väl. Förseningsavgiften är mitt mellannamn, jag åker alltid på det....
    Men det är som jag sa, det kostar.....
    Blå Tåget var ju verkligen proggrock i dess riktiga namn, mänga gånger är ju spelglädjen och textidén värd mer än ljudriktiga inspelningar...
    Skribenten blir tårögd när ni ungdomar hittar det jag flummade till......:-)

    SvaraRadera