Besökare idag


söndag 2 maj 2010

När ni läser det här då är det måndag......

Halloj, Halloj......


Då är åter en helg i vårt korta jordeliv förbrukat, nu låter skribenten som om han var präst, men så är det inte och det vet ni som känner mig.....
Vad ni inte vet är att när jag kom till "kobben" och började på Folkhögskolan i Hemse (jag har faktiskt gått i skolan, vad ni än tror...), då hade skribenten stora funderingar på att utbilda sig till pastor (skribenten har alltid varit girig, och såg ekonomiska fördelar med att bli någon form av sektpastor), en hårt hållen församling hade nog inte stökat allt för mycket i församlingens bokföring...Hi-hi...




Alltnog ändrade sig intresset och skribenten hade en tid planer på att bli Ekolog med meterologi som inriktning (kan detta vara förklaringen till att han inte tror på lögnerna om global uppvärmning orsakad av människor), men lättjan tog överhand och han SÅG en SPIKRAK (den torra humorn ingår utan tilläggsavgift) framtidsutveckling i byggarbranchen, dock med otaliga snedsprång i BRYGGARBRANCHEN (oftast till helgen)...

Som ni säkert har fattat vid det här laget så tänker jag inte skriva om något vettigt, utan jag bara fyller på med lite bokstäver för att ni ska få något att läsa till morgonkaffet......




Jag kan berätta att jag och sonen E (dottern M och pojkvännen V har åkt tillbaka till Växjö idag..), har varit på Willys och bunkrat krubb till Mullvaden så att det kommer att räcka till timmar av mattjat... Undrar varför man handlar PÅ Willys och PÅ Coop, medan man handlar I Ica och I Vivo.... Ska ta reda på det så snart jag orkar och får lust (varför heter det få lust, får jag lust så har jag väl för fan annat att göra än att kolla på sånt skit...)

Det var någonting annat jag skulle berätta för er, men det har jag redan glömt, så ni får fan i mej klara er på detta till kaffet.....

Ha en blandad dag, för så kommer det att bli för mig och som jag har sagt tidigare, så ska det vara rättvist....... Undrar föresten vart ZAPATA har tagit vägen.....?
Grumpy

2 kommentarer:

  1. Godmorgon själv ☺.. Ha ha Pastor Sjölin hade tom bidragit till min närvaro i kyrkan på söndagar! Folkhögskolan i Hemse berätta du och E om i somras när jag frågade hur ni träffades.. Men du knep allt om resten där! Ha en skön vecka./kram P

    SvaraRadera
  2. Jag har flyttat. Kan tillägga att jag säger PÅ ICA och PÅ Vivo

    SvaraRadera