Besökare idag


onsdag 5 maj 2010

Missförstånd hittar man överallt.......

Jaha, då var det dags att först och främst förtydliga missförstånd som har uppstått i och med gårdagens inlägg......

Jag är INTE förespråkare för att folk ska röka braj, men jag anser att myndigheterna ska lägga sina resurser på saker som förstör nya generationer, i stället för att jaga "brottslingar" som har kommit upp i den åldern att dom kan stå för sina val inför sig själva och inte skadar andra....


Den här ön som skribenten framlever sin tid på är belamrad med hembränningsapparater som ständigt används och producerar mer sprit än vad ägarna kan förbruka utan att någon jagar dom....

Frågan som alla bör ställa sig är till vem avyttras ägarens överskott, den frågan anser jag vara viktigare att utreda än om någon över 70 år röker på när han/hon känner att det är läge för det......

Till er som läser detta, detta ställningstagande är INTE det samma som att skribenten uppmanar folk att röka cannabisprodukter.....!!!!!

Nog om detta, som jag sa i går så skulle jag berätta om Folkhögskolan i Hemse, skribenten ankom denna ö 1972 och började på detta eminenta "läroinstitut" höstterminen 1972, där blev jag nästan en del av möblemanget och blev kvar till och med höstterminen 1975, kanske lite väl länge men skribenten har lätt för att anpassa sig och gillar inte att flytta........:-)

Nåväl (stulet uttryck av rektorn på "Folkan"), skolan var trivsam och internat ger en bra samhörighet men reglerna var inte lika konsekventa som läroplanen...

Det var förbjudet att ha stereoanläggning samt att dricka alkohol på skolan, med den påföljd att alla hade stereo och drack alkohol.... Skolans eminenta rektor (tycktes ofta vara något förvirrad), gjorde ibland stickprover på sina promenader på elevhemmen, respekten för hans överhet var kanske inte så stor som han själv trodde....:-)

Vid ett tillfälle klev rektorn in på skribentens rum (skribenten hade oftast dörren till koridoren öppen), på skrivbordet står en tomflaska Vodka eller Wirre, skribenten är osäker, rektorn får syn på flaskan och följande samtal uppstår:
Vet Sjölin inte om att det råder alkoholförbud på skolan....?
Jo men (skribenten tänker till så hastigt det går), jag samlar på tomma spritflaskor och har hittat den här i dag.....:-)
Nåväl, Sjölin har ett udda intresse kan man tycka.....!
Sen gick rektorn.......:-)


Vid ett annat tillfälle blev skribenten uppkallad till rektorsexpeditionen efter en blötare kväll på Hemse Hotell tillsammans med en skolkamrat L.W. som blev lite under sulan som man säger (han ramlade omkull när han satt i en stol med armstöd, värdinnan M som också ägde hotellet skulle härvid hjälpa eleven tillbaka till stolen och råkade då med sin volymfyllda bakdel knuffa ner ett konstverk från matsalens vägg, varvid hon beskyllde min kamrat för att ha rivit ner tavlan. Skribenten som tog sin kamrat i försvar hamnade i dispyt med värdinnan, detta avslutades med att hon fick heta kärring....), rektorn sade följande till skribenten:
- Nåväl, det har kommit till min kännedom att Sjölin har kallat ägarinnan på Hotellet för kärring och varit i berusat tillstånd, äger det sin riktighet...?
- Nä, jag sa inte kärring, jag sa käring...
- Nåväl, jag märker att Sjölin har tillgodogjort sig svenskundervisningen vilket jag finner vara en god sak....
Sen gick skribenten och saken var ur världen för denna gång....:-)

Nu över till något annat, Mullvaden åt endast fyra gånger under dom första 40 minuterna efter skribentens hemkomst i afton, jag undrar om han har börjat smygbanta (inför Beach 2010....Hi-hi..!!) eller om han bara har blivit glömsk....?
Just nu sover han vid skribentens fötter och kommer nog så att göra tills skribenten sträcker ut sig under nattens småtimmar, så brukar det vara varje kväll (om vi inte lyckas lura ut honom), sen kommer det nog en väckning med matförsök vid halv femtiden...

Det var allt för i afton... Sov Gott....
Grumpy

3 kommentarer:

  1. Men vem sa att du förespråkar att röka fett ☺.. Har aldrig blivit kallad Kärring, utan endast Käring, det ordet är på väg tillbaka. Visste inte ens att Hemse har ett hotell (hade?. Men fortsätt att skriva om Ön du, lär mig mycket. När det gäller Mullvaden så måste han nog gå med i "Beach 2010" annars blir det svårt för Signe att hantera, eller så blir det Selma han får gifta sig med, som fyller ut pälsen på ett annat sätt ☺. Spara på spritflaskor, jo Hej du ☺...

    SvaraRadera
  2. Why drink and drive when you can smoke weed and fly

    SvaraRadera
  3. Rätt tänkt där Oskar!
    Det innebär också att utsläppen både i trafiken och i luften skulle minska avsevärt. Kanske något för Mp att lägga till i sitt eminenta vallöftesregister: Don´t use petrol, all you need is weed....:-)
    Grumpy

    SvaraRadera