Besökare idag


lördag 22 maj 2010

Inget nytt här på östfronten......


Skribenten som borde ha hållt sig i sängen idag, valde att fara runt (Loppisletning) med hälften i bil på södra/mellersta Gotland.... Hostan och solen har varit ihållande, solen kan man ju tycka är "rysligt" bra att den är ihållande (sämre väder är i kommande under söndagen), men den jävla hostan kommer bergis att bestå till "höstan"... Fan va han är rolig skribenten....

Tog ju som redovisades igår, den eminenta "puteljen" med Cocillana-Etyfin och hör och häpna vad som hände: Jag fick tillbringa ett halvt dygn liggandes i sängen i halvdvala, somnade först vid 06.45 i dag på morgonen och är nu halvyr av trötthet och det samma av lättare feber, effekten av det hostdämpande preparatet var att jag var för dåsig för att stiga upp och för pigg för att somna, samma effekt som alla Sveriges politiker tycks ha så förmodligen har skribenten kommit på vad dom dricker när dom "minglar"...

Till saken hör dock, att skribenten inte fullt ut litar på läkarvetenskapens doseringar och kanske därför fick lite mer än vad som stod på flaskan ifråga, men samma motto som våra politiker har gäller givetvis: Kör på tills du själv tror att det du gör är det rätta....!


Ska man sammanfatta senaste 1 1/2 dygn i mitt liv, så har jag sovit som en medvetslös, haft drömmar utan verklighetsanknytning och rest runt i landet utan att fatta ett endaste skit.... Skribenten är nog fan i mig en komplett politiker när alla bitar passas ihop....:-)

Tidningar har jag inte ens sett, än mindre följt nyhetssändningarna, så jag är helt borta när det gäller nya ämnen i denna blogg (Svensk stavning), så aftonens inlägg är endast till för att principen ett inlägg per dag skall gälla....

I afton får jag stå ut med hostan, den "pavan" får stå där den står tills det blir akut....:-)

Så precis som vanligt, så har jag inget att säga utan lämnar er med eder nyvunna kunskap om hur politiker har det, säga vad man vill, men skribenten offrar sig utan att tveka för att sanningen i det tryckta ordet skall komma till allmänhetens nytta..

Så från oss alla (skribenten och Mullvaden), till er alla: ha en rysligt bra tid fram till skribenten återuppstår (skribenten är snabbare än Jesus, den slösäcken tog flera dagar på sig) i morgon....
Grumpy (Blixten) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar