Besökare idag


torsdag 5 augusti 2010

Torsdag är också en dag i veckan.....:-)


Skribenten har klippt gräset i trädgården, redan som ung, på det glada Hippi-talet hade väl skribenten kontakt med gräs, men det var ju på den tiden ett helt annat upplägg om man säger så, nu för tiden åker det på komposten, på den tiden var det vanligare att det kom med posten..!

Nog om detta med ungdomssynderna, nu är det framtiden och man får vara glad så länge man kommer ihåg vad synd är och skulle man bli så gammal så att man glömmer det, så är ju det också synd, fast på ett annat sätt.....:-)

Som ni kanske märker så trevar skribenten en aning angående vad det ska skrivas om idag och det beror på att skribenten inte hittade ett enda uppslag i morgontidningen i morse....:-)


Men jag skulle ju kunna tala om för er att jag och hälften var på loppis igår igen, jag hittade mycket saker som jag inte vågade köpa eftersom hälften var med, men vad jag köpte var: AC/DC Flick Of The Switch och If You Want Blood, 10cc Dubbelalbum Live And Let Live, Mörbyligan, Country Joe & The Fish, Crazy Caravan ´n´ The Rhythm Rockers Our Own Way Of Rockin, Spencer Davis Group Dimples, Magnum Bonum, Small Faces Samlingsalbum, Animals The Most Of, Shanana Now och Ten Years After The Collector Series....:-) 10 kronor styck, inte i mintcondition, men jävligt nära, omslagen är lite slitna men det kan skribenten leva med....:-) Vissa dagar kan man bara säga Owiiiiiiiiiii.....!

Jag ratade en bunt med annat, men funderar på att åka tillbaka och även köpa sådant som jag tvekade till just då, det fina i kråksången är att "birarockare" i allmänhet inte åker runt på loppisar och därför ger skribenten större möjligheter att göra sina fynd, nackdelen är att nästan hela Gotland verkar ha varit torsk på dansband, men en del fynd gör man, ORDSPRÅK: Den som söker han finner....:-)

Det är alltid lika roligt när man hittar något som passar, sa flickan och log (det är dock inget ordspråk, utan bara ett bevis på att skribenten har fyllt 60 och håller på att bli gubbsjuk), den här dagen verkar inte annars vara gjord för bloggar, idétorka råder för stunden, skribenten går och tar en bira, så får vi se vad det kan bli av det....?

Biran hjälpte inte särskilt mycket, så skribenten får flumma runt i dom äldre förråden i hjärnlindningarna:


Det får bli folkhögskolan, skribenten började till terminstarten hösten 1972 (det är ungefär när karbontiden övergick till nutid), något senare, kanske 2 veckor efter att vi andra hade kommit igång kom hon, när skribenten fick syn på henne då visste han att den damen skall bli min, men det tog ända till Julfesten i december (skribenten tror att det var den 17 december) innan skribenten tog mod till sig och sent den kvällen så gjorde han som med allt annat han gör (kaminmannen), han bankade på dörren i ca. 10 minuter, väntade sen tålmodigt utanför och började sen banka igen, detta pågick närmare 45 minuter innan hon gav upp (YES).....:-)

Dagen efter åkte alla hem på Jullov och skribenten var som en äggsjuk höna, han lämnade till och med hemmet (i Stockholm) 1 vecka innan vårterminen skulle börja och tillbringade stor del i Visby innerstad i hopp om att få tag i henne, men inget hände då, men sen (detaljerna utlämnar skribenten, ni får tänka själva) när vi började vårterminen....:-) Owiiiiii.....!

Men från den dagen så löste sig resten (hon var nog reserverad i början, men med tanke på skribentens framfusighet och hans ettriga beteende så är hon förlåten för det...!) och hon är fortfarande min och snyggare än någonsin, gör om det om ni kan.....:-)

Är inte detta något som duger till morgonkaffet, då får ni fan i mig hitta på något bättre själva....!

Grumpy (Trånsjuk) Old Man

1 kommentar:

  1. Du är för skön! Magnum Bonum! Vad hade dom för låt..♫ Ner ner ner, ner för backen ner ♫? Eller är jag ute och cyklar?.
    Så du och hälften gick på samma folkhögskola..
    Älskar romantik och där är du nästan nära att få mig gråtmild över min kopp kaffe.
    Ni är fortfarande lika söta tillsammans...
    Kram och ha det bäst /p

    SvaraRadera