Besökare idag


måndag 2 augusti 2010

Måndagar har sin charm, men var är den.....?

Skribenten skrev inte sin dagliga sida i går heller, men han drack sina bira i goda vänners lag och förärade den kära hälften (nu låter det som om skribenten är en riktig hjälte, det gillar skribenten) glädjen att besöka ytterligare loppisar, men det blev som vanligt, hon köpte saker som har lite mer ekonomiskt värde....:-)


Men skribenten är ingen materialist, utan en man av filosofisk börd med ett starkt intresse för det skrivna ordet, Ja-Ja, för att komma till saken så kan jag ju klämma fram det ordagrant: Skribenten hittade 1981-års samlade utgåva av serietidningen Knasen, Så nu har jag snart fler Knasen än vad som har utgivits....?
Dock saknar skribenten det exemplaret som visas på bilden...!

Saken är att alla har vi våra laster, fast skribenten har flera stycken som hälften tycker är helt uppåt väggarna, dock har jag blivit av med den största ja inte frivilligt, men ändå.....:-)

Jag har varit beroende av kablar, i första hand blandade datakablar men även varit och smygit i Audiokablarnas vackra värld, vilket också har gett vid hand att jag samlar på vinylgramofoner, gamla högtalare, äldre vinylskivor av "birarock" d.v.s. sådan musik som passar utmärkt till att bli glad och pigg av (bullrig säger hälften), jag säger att om man någonsin har hört Hound Dog Taylor and His Houserockers så har man per automatik kvalat in till "birarock" och lyssnar med glädje på allt med tryck...!


Men det var inte meningen att jag skulle diskutera smak och intressen här i detta enkla forum, utan här gällde det samlargrejer, hälften har dock tvingat mig att avsluta kabelperioden sen några månader tillbaka, men jag är säker på att dom ännu sorterar min kabelsamling på Återvinningen i Visby, undrar om man kan få någon form av EU-stöd om man som skribenten, håller folk med sorteringsarbete under längre tid, skribenten borde kolla det...:-)

Det här inlägget skulle bli kort, men det ser jag nu att den idéen går käpprätt åt helvete, för nu har jag trasslat in mig ordentligt i dessa tangenter....!

Men jag tar en liten paus och återkommer efter kaffet, så ni får hålla ut en stund ni också, jag kommer att "dekorera" inlägget med fotografiskt storartade kompositioner också, efter kaffet.....:-)

Såja, nu har kaffet gått ner, i samband med kaffet så läste skribenten dagens utgåva av Gotlands Allehanda och blev glad att våra poliser numera har röntgensyn, allt enligt en notis på sidan 3: OLAGLIGT VAPEN, en polispatrull noterade att en 30-åring bar på sig pepparspray i fickan.......? Följdfråga: Hur fan kunde dom se det.....?


Lena Celion har under rubriken: ASPEKT på sidan 11 skrivit angående ungdomsfylla som följer: Man kan och får inte abdikera som förälder och låta tonåringar göra sina tokiga erfarenheter ENSAMMA..... Skribenten undrar raskt, hur tänker hon där...? Är det meningen att jag som förälder skall vara med mina barn och göra tokigheter på stan, verkar vara en kul idé, skribenten ska ta upp frågan med sina barn.....:-)
Undrar om mannen på bilden väntar på sina barn....?

Nu har skribenten irrat iväg helt från det ursprungliga ämnet för dagens inlägg som skulle handla om samlande och följdverkan:
Nu vill inte hälften lagra fler "vinylmaskiner" och högtalare heller, så skribenten har blivit tvungen att minska ner på inköpen, hälften anser att samlingarna är skrymmande, hon ser inte skönheten i gramofoner och högtalare på det sätt som skribenten gör, men vi män är kanske mer esteter när det gäller vackra ting....:-)??

Knasensamlingen fortsätter dock att växa i smyg, skribenten har sen tidigare en eminent samling av tidningen Blondie samt den ytterst literärt djupa tidskriften MAD så Knasen visar ju att man på ålderns höst vidgar sina vyer....:-)

Om vi ska tala vidare om samlingar, så kan här meddelas att hälften samlar på vaser och ljusstakar, vilka enligt skribenten tar lika stor plats som "vinylmaskinerna" gör, det är nämligen så att utrymmeskraven alltid står i förhållande till antalet samlade objekt, dock är vi här om oense, som man kunde ha skrivit om inlägget hade varit författat för 50 år sedan.....:-)


När skribenten kom ner till kaffebryggaren, så stod hälften och kokade mässingsljusstakar.......?

Nu är det inte så illa med den här familjen som skribenten först antog när han såg verksamheten, utan det visade sig att hon kokade dom för att få bort stearinrester utan att slipa mässingen, föresten bör skribenten passa sig jävligt noga så att inte han blir kokt, för här ligger han och skriver i sängen i bara mässingen.....:-)


Nä, nu lämnar jag er och drar mig sakta mot duschen och närmsta utgång för att starta om dagen efter att ha ventilerat samlandets mystika beteende...!

Ha en trevlig dag, vi hörs eller syns på en websida nära dig.....

Grumpy (Vinylknasen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar