Besökare idag


lördag 21 augusti 2010

Konkurrensen om rovfåglarna tätnar.....:-)




Märklig titel på dagens blogg, men befolkningen i Smålandsskogarna börjar göra anspråk på rovfåglar som tillhör Upplandsskogarnas befolkning och därför blev titeln som den blev, så skribenten säger bara att manliga figurer i buschen göre sig inte besvär, men han gör det, gör han....?

Det där var jävligt klurigt av skribenten, sug på den ni och försök lista ut vad jag menade med det stycket, förmodligen blir det bara rovfågeln (Damen JF, eller M som det ska vara om man är korrekt) och folk på fria berg (Åsedamannen G) som begrep det....:-)



Annars kan här meddelas att skribenten har legat på knä i 6,5 timmar på taket på baksidan av Upplandshuset och med liten spackel rensat betongtegeltaket (långt ord, det gillar skribenten) från mossa, detta får skribenten att tänka på en figur som förr florerade i radion (innan P3 existerade, d.v.s. stenåldern), han hette Nicke Lilltroll och han började alltid med hälsningsfrasen: Mossa, mossa alla männisobarn, må så grankott på er, de här e Nicke Lilltroll...:-) Men det kan man ju inte kräva att ni ska komma ihåg....!

Skribenten drev i väg från påbörjat ämne med vokabulärvindarnas (ett till) bris från aktern, vad som var meningen, var att jag skulle fortsätta på ämnet långa ord : Justitiedepartementsvaktmästarlokal, det är jävlig långt för att vara ett utrymme där det sitter en gubbe och inbillar makthavare att han gör någon nytta, hur jag kom in på detta har jag inte en susning om, men vaktmästaren har säkert lika lite begrepp på hur han kom in på Justitiedepartementet, så man kan säga att vi är kvitt......:-)

Som ni nog begriper vid detta laget så har skribenten inte läst någon tidning idag och därför sitter och babblar på tills han själv anser att bloggkvoten är fylld, kanske blir skribenten fylld före kvoten, jag har nämligen ett flak med den eminenta drycken Kung på burk (inte han på bilden och skribenten är inte ute efter Drottningssylt heller), samt 20 cl. Tullamore Dew, så nu är frågan: Blir det fylla kvot eller blir det fylla gubbe, tiden kommer att utvisa om text eller skribent skall utvisas, men ni måste hålla med om att skribenten har fått ihop jävligt mycket text, utan att en enda vettig sak har kommit på pränt, men, för att återgå till skrivandet, det var länge sen det dök upp något ordspråk här så skribenten lånar ur förrådet som han fick av "Jaktfalken":

Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.......!


Passade ju som en handske med tanke på tillgången på dryck, eller som flickan sa och rodnade: Den satt exakt där jag ville ha den.....:-) (Nu börjar skribenten bli väl fräck, så självcencuren döskallemärker den texten med omedelbar verkan....!)

Cornelis Wreswik´s skivor var förresten alltid dödskallemärkta hos Sveriges Radio i början på hans karriär (då hade P3 börjat sända, tror skribenten), Ja, det var appropå döskalle, det är mycket som ska in här, sa samma flicka och log.....!

Eftersom skribenten nu har glimten i ögat, så kan han inte låta bli att låta er ta del av något som han hittade i cyberspace idag, jävligt roligt, skribentens humor är så sofistikerad och rumsren....:-)


Här i skogen är det ännu 20 grader utanför dörren, så sådana här dagar kan inte skribenten kalla kalla dom bör heta heta, görom, nej det tänker jag inte, så det så.....!

Det kommer att bli svårt att hitta bilder till dagens blogg som mest är "gagg", men skribenten gör ett tappert försök, medan jag letar i arkiven så kanske jag också kommer på något vettigt att skriva om...?

Nu är det färdigletat och klockan är 21.45, sidan blev långt mer full än skribenten, men det går ju fler tåg, sa han som låg på spåret.....:-(

Bilder hittade jag, men inget vettigt att skriva om, så ni får vara glada över det lilla som blev nedklottrat, jag hoppas att det räcker till morgonkaffet i alla fall.....:-)

Behöver ni mer, så lyssna på skribentens favorit (från Uppland), när det gäller rim:
http://www.youtube.com/watch?v=KI8LuFd4_JU

eller varför inte:
http://www.youtube.com/watch?v=zAZEONv8SlY&feature=related

God Natt eller hur jag nu brukar skriva när jag tröttnat på tangenttryckningarna (långt ord igen), vi hörs i morgon, Ah, eller hur.......!

Grumpy (Ordbajsaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar