Besökare idag


fredag 27 augusti 2010

Hankatter i mars har det bra.......:-)

Skribenten la ner verktygen klockan 20.00 exakt, efter en väldigt givande arbetsdag (fan, nu är jag ödmjuk igen), nu återstår bara att vänta in den kära hälften som beräknas anlända till Upplandsskogen cirka 22.00, skribenten ser fram emot det.....:-)

Alla yttre arbeten av större format är nu färdigställda, massor med småskit inne skall ännu göras, men det mesta klaras nog av medan hälften stylar huset, så nästa vecka blir jävligt soft.....!

Skribenten skulle inte skriva alls idag, men med tanke på "äldre" damers (i första hand Jaktfalken och Södermalms Pärla) morgonkaffe så såg jag mig nödsagad att författa några enklare rader.....:-) Märklig kille den här skribenten som månar så hårt om dom som svider mest om mitt usla humör, men det är som jag alltid har sagt: Är man ödmjuk och fylld till bredden av empati, så får man offra sig för sina medmänniskor....:-)

Skribenten byggde in slangarna till värmepumpen på baksidan under förmiddagen och när jag vänder mig om för att greppa en regel, då får jag se en kanongul tomtgräns, YES, så i morgon blir det Kantarellmackor till lunch i mängd.....:-)

Annars har jag inte mycket att förtälja, så ni får klara er på ett minimalt inlägg utan gnäll och svid, skribenten börjar tackla av på ålderns höst, men man är bara människa så bittergudarna förlåter nog mig denna gång....!

Som sig brukar, så tar jag farväl med ett rungande GOD NATT eller GOD MORGON, ni väljer själva som vanligt, skribenten hoppas att morgonkaffet sitter som en keps och att raderna i alla fall räckte till första smutten på "javat"......:-)

Grumpy (God och Glad) Old Man

7 kommentarer:

  1. Medelande från lilla M, Mullvaden mår bra, nu var det pappa G som skrev, hon sa Casper :-)G

    SvaraRadera
  2. Godafton ☺.. Inte läst i morse för då var jag i Sjundaskogen i Gnesta.
    Nästan ingen skörd alls där. Verkar vara försenat med ca 2 v konstaterade vi Systrar. Dock hittade jag små höstkantareller som mår bra och lär växa till sig om det inte blir för kallt.
    Igår blev det dock lite mer i Pappas skogar, men tusentals mygg! Nån träskmygga som kläcks vid översvämningar och surrar inte ens!
    Att ha kantareller på Tomten Clarre måste väl vara höjden av lycka ☺.. Kram till dig och E.

    SvaraRadera
  3. Oskar..
    Lägg dom rensade svamparna i stekpannan, gärna i lagom stora bitar. Vitpeppar, salt, aromat. När vattnet "kokat" in, tillsätt äkta smör.
    Stek dom nu så det blir lite motstånd och vänd dom med stekspaden, jag knapersteker oftast.

    Vill du ha en stuvning till tex varma smörgåsar.
    strö på lite matlagningsmjöl och äkta grädde, krydda efter behag. Låt sjuda en stund.

    På med stuvningen på bröd och skjuts in i ugnen på 175 C en stund.

    Stek gärna bacon till och servera Clarre..
    Han blir lyrisk och tyst hela måltiden..
    Ingen bantings diet direkt men Gudagott ☺

    Kram/p

    SvaraRadera
  4. Nu har bloggen blivit en matlagnings blogg:-)
    Men Ni missar grunden i recepten som hör till BIRA!!!!!
    Skål;-)G

    SvaraRadera
  5. Ha ha G! Tyckte Oskar borde få ett vettigt recept och få avnjuta kantisarna som sig bör! kram/p

    SvaraRadera