Besökare idag


måndag 31 januari 2011

Varför har jag så svårt att åka till jobbet......?


I morse hände det igen, jag var på väg till jobbet, men lyckades spåra ur redan när jag kom utanför ytterdörren, inte så att jag inte fick något gjort, men jag uträttade en jävla massa saker som inte genererar några pengar, dock fick jag ett glädjande besked av "min" reparatör på Radio &  TV-tjänst här ute på Österby, han tror helt klart att han kan fixa min gamla TV till en rimlig kostnad, han tror sig veta var felet ligger utan att ens ha sett burken, min beskrivning på symtomen gjorde att han till och med lovade att laga den för en rimlig kostnad om jag bara kör dit den, skall försöka få dit den på onsdag, leve skärpan hos en plasma-TV, undrar vilka dagar och tider det är besökdags när den ligger inne hos repartören.....?

Gårdagen blogg innehöll rena sakfel, mycket riktigt och snabbt blev dom påtalade av Väderstrecksmalm´s Pärlan, den damen hon låter inte ens en "säker källa" få lugn och ro i arla morgonstund, jag ska spöa hennes sopgubbar som väckte henne, hade dom inte gjort det, då hade jag inte behövd korrekturläsa i morse och jag hade inte behövt författa ett P.S., jävla sopgubbar, hur svårt kan det vara att smyga om man hör henne snarka, dom måste lära sig att visa hänsyn....:-) Undrar om hennes sopgubbar också har uniform....?

Just i detta skede, så utsätter vissa på Facebook skribenten för grym tortyr, som ni kanske vet så kan jag inte låta saker ske utan att jag får veta varför (nyfiken i en strut, det är jag det), dom håller mig på halster, visserligen skulle jag kunna ta det som en ursäkt och göra om den här dagen till en måRndag (Hm, ingen dum idé, får grunna vidare på den....), hur som helst vill jag veta vad som har hänt "mina" tjejer....:-(

När jag väl anlände till Rute, då började jag lista en  hall efter en amatörsnickare som heter Ville, det är fan i mig inte roligt att röja upp och snygga till andras "klabbjobb", mitt råd till er läsare är att om ni får besök av en "snickare" som heter Ville så dra igen ytterdörren fortare och hårdare än kvickt, skulle han ha foten i dörren, så skit i det dra bara hårdare, hans efterlämnade "arbete" är det sämsta jag har sett under mina 35 år med sågar och annat "skit"....:-(
Hade jag haft den här som firmabil, då hade jag varit "safe", för katter ser jävligt bra....!

Färden till Rute och även hem blev trots vad jag skrev igår en trafikfara, detta berodde inte på övrig trafik (som tack och lov var gles i båda riktningarna), min irrfärd på en ganska snöfattig väg blev likvärdig med den blinde som ville läsa Playboy, jag hade fått på mig läsglasögonen när jag drog ifrån hemmet, men inte fan kunde jag läsa trafiken för det, Nä, jag såg ungenfär 15 meter framför bilen, men där var det ingen, så det gick bra...:-)
Efter mitt utspel om tyska bilar i gårdagens blogg så har det varit ganska tyst på kommentarfronten, villket förvånar skribenten en aning, den herren och hans sköna dam brukar inte ge sig så lätt......?


Renoveringen av fåtöljen fortskrider enligt hälftens planer, men nu verkar Mullvaden ha blivit ödmjukare, detta skall enligt våran erfarenhet tolkas som att dom första 8 kilona av grått katthår snart skall dammsugas ur en fåtölj som inte ens är färdig ännu, Hm, han är en jiddrig jävel den där Mullvaden, det ska gudarna veta....!

Nu har jag fått lite fläskfilé i magen och tro det eller ej, men det blev en måndag utan R och skribenten valde vanlig hederlig mjölk till sin måltidsdryck, alltså ur röd förpackning, ingen jävla mellanmjölk, när det gäller mjölk, då lever jag efter samma princip som med bira ingen jävla folkdryck utan riktiga grejer....:-)

Kakelugnen brinner och även vedspisen i köket, kölden är skribentens värsta fiende, jag borde kanske ha varit född i Afrika, men morsan strök nog den tanken för att hon begrep att där hade jag blivit mobbad i skolan för min bleka hy, det var ju tur att man slapp den upplevelsen som grabb.....:-) Tur att man inte nämner Pärlan och den här statsdelen tillsammans idag....:-)

Nä, jag har ingenting att skriva om, så jag lägger ner försöken att få ihop en lång sida och bestämmer att jag försöker i morgon igen, läste insändarna i Gotlands Allehanda i morse och blev återigen besviken över att jag inte hittade ett skit som gick att reta upp sig på, kanske skulle jag kunna reta upp mig på det, eller återgå till att läsa Aftonbladet, dom verkar ha lite att skriva om......?

Adjö, skribenten glider in i dom mättas värld (alltså inte mobbarna i Afrikas hetta) och avslutar traditionelt med ett rungande God Natt eller God Morgon, det sista är också riktat till Väderstreckmalm´s Pärlans sopgubbar som får vara lite försiktigare i framtiden....:-)

Grumpy (Kompassen) Old Man

3 kommentarer:

  1. Hm besviken på en person jag / vi trodde oss kände. som Jag /vi ställt opp massa på trist ... men man blir ju som sagt klokare och starkare efter varje dag och om den då innehåller motgångar så blir man ju skit stark till slut .... :)
    ta du en MåRndag i dag :)

    SvaraRadera
  2. Med andra ord, en riktig skitstövel, men skribenten skyddar "sina" tjejer om det behövs, vi kan börja med en egen sida åt personen på min fina sida http://skitstövel.se, fast risken är då att ni inte har någon lokal kvar, säg bara till, skribenten älskar att bråka med skitstövlar....:-)
    Grumpy (Kram) Old Man

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Visby.
    sopgubbar eller inte. Morgnarna med r är inte min höjdpunkt på dagen. Finns bara en malm för mig och det vet du, dom andra är mer för utfyllnad i staden. Kram på dig.
    p

    SvaraRadera